AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.988

är det skadligt att köra med slitna silentblock?

W_Lexell
Hej.
Jag har slitna silentblock på min e30 och ja har inte råd att byta dom än för ja går i skola. Och ja undrar om det tar skada på någonting om ja kör med dom slitna "klonkande ljud vid växling och kränger i svängar"?

Tack på förhand //Lexell
njaa väghållningen blir lidande, och ev bussningens infästning kan ta stryk i extrema fall. Jag tycker du ska se till och få dessa bytta så snart som möjligt.

Ok du gick i skola, men om du kör mycket försiktigt så kanske du lever i höst.

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
W_Lexell
Tack henke lexus.
Jag ska försöka fixa fram pengar så jag kan byta dom, vill ju inte att det ska bli dyrare än vad det redan är //lexell
W_Lexell
kostar ju 2200 på verkstad och dom kostar typ 150kr styck alltså 300kr det skulle vara bäst att byta dom själv men har kollat runt på olika trådar då säger det flesta e30 ägare att man ska lämna in e30 för det är mkt besvärligare att byta på e30 än t.ex e34.
2200kr låter lite mycket. Runt 1500kr inkl material är vad jag har betalt på verkstad.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Silentblocken sitter väldigt illa till på E30, till skillnad mot t.ex. E34 där det sitter lite bättre. Det tar helt enkelt mer tid att byta på E30 än t.ex. E34, vilket kan vara förklaringen till varför det kostar lite extra.

På E34 kostar det mellan 1500 - 2000 kr att byta, lite beroende på verkstadens timdebitering.

__
Bilblogg:
Länk
ic
237
icho
320i, -04
Jag lämnade in min för ett år sedan, o ch dom bytte silentblocken för 2400:- dock så lagade dom "lite annat" oxå (vilket inte var beställt), så det slutade på ca 3000
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.