AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
622

Samma front på nya 3 coupé och cabriolet?

Si
35
SingleCoil
Alfa Romeo 159 -07
Skulle egentligen provköra nya 5-serien idag, men hamnade på en provkörning i en 325i cabriolet, en karmosinröd med creambeige läder och träpaneler. Mycked lyckad färgkombination på en så pass extravagant bil.

Tycker fronten (och även bakdelen) ser mycket bättre ut än på "vanliga" 3-serien - mindre "snäll" uppsyn. När jag såg fronten på cabrioleten blev jag lite lockad av en 3-serie i alla fall och tänkte på coupén. Är det samma front på både coupé och cabriolet? Har tittat på BMW Sveriges hemsida på färg- och fälgväljaren, och de ser ganska lika ut även om det är svårt att jämföra eftersom det är lite olika vinkel och belysning/skuggor. Har inte sett någon coupé i verkligheten.
124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Fronten är lika på coupé och cabriolet vad jag vet, men bakpartiet skiljer en del. Hela bakpartiet är något lägre på cabben för att bilen ska få ett slankare intryck. Nya 3-serie cabriolet är verkligen något av det läckraste BMW spottat fram på länge! En sån får det nog bli den dagen när Z4:an börjar bli sliten...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
SingleCoil

Avser du standard front eller med M-Sportpaket?

Kolla in följande länk, där har du en Cab med och utan M-Sport paketet

Länk
Si
35
SingleCoil
Alfa Romeo 159 -07
André: Tror det var en standardfront. Fast nu blev man ju sittandes dreglandes över alla bilder med M-fronten också ... Yes!

Jag måste säga att 3-serien verkligen fått ett lyft med fronten på coupé och cabriolet. Jag hade räknat bort 3-serien som ett alternativ, men nu är man inne i konfiguratorn och räknar på en 320i Coupé, med comfort och M-paket, aj, där sprack budgeten... Jag skulle ju bara in och titta på en beg 5-serie. Fast vad är väl en bal på slottet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.