AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.594

Nollställning av serviceräknaren på E39.

la
5
large
Bmw 523ia -99
Hej! Försökte nolla service intervallen på min e39-99:a genom att bygla polerna 7 och 19 men det fungerade inte =/ nån som vet hur man skall göra istället?

Large
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du har förmodligen tagit fel på stiften, prova att göra som mektipset säger så ska det fungera. Länk

__
Bilblogg:
Länk
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
KÖP EN ÅTERSTÄLLARE KOSTAR 300 CA SÅ SLIPPER DU RISKERA ELEKTRONIKEN...

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
Visa användare
86
NiKaN
745i Automat svart årsmodell 2001
på min satte jag en testlampa mellan 7:an och jord i x antal sekunder beronde på vilken lampa som jag skulle släcka tror olje sevice va 3 sek och vanlig service 12 sek

BMW ¤4-EVER¤
Visa användare
86
NiKaN
Slå till tändningen. Anslut en kontrollampa till stift nr. 7 i motordiagnosstiftet. Vid nollställning av de olika servicerna, sätts provlampan till jord under ett visst antal sekunder.

- Oljeservice: 3 sekunder.
-Inspektion : 12 sekunder.
- Årlig inspektion : 12 sekunder med minst 20 sek. mellanrum från den nollställda servicen.

Årsuret tänds var 11:e – 13:e månad och anger årsinspektion, som bl.a. omfattar:

- kylarvätska
- bromskraftsförstärkare

BMW ¤4-EVER¤
Visa användare
86
NiKaN
´fel av mig om det är en 523i 99 så är det enligt följande
SERVICEINTERVALLINDIKATOR

1: Modeller med diagnosstift i motorrum
2: Modeller utan diagnosstift i motorrum Med EOBD
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1
Slå till tändningen. Anlsut en kontrollampa till stift nr. 7 i motordiagnosstiftet. Vid nollställning av de olika servicerna, sätts provlampan till stomme under ett visst antal sekunder.

- Oljeservice: 3 sekunder.
-Inspektion : 12 sekunder.
- Årlig inspektion : 12 sekunder med minst 20 sek. mellanrum från den nollställda servicen.

- 2-Årsuret tänds var 23:e -25:e månad och anger 2-årsinspektion, som bl.a. omfattar:

- kylarvätska
- bromsvätska
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2
Nollställning av SIA (SERVICEINTERVALLINDIKATOR)

A : Nollställning av SIA för OLJESERVICE eller INSPEKTION
B : Nollställning av SIA för OLJESERVICE eller INSPEKTION och klocksymbol För bromsvätska Intervall
C : Nollställning av klocksymbol: För bromsvätska Intervall

A :
1: Tändningsnyckel i läget ”0”. Nollställningsknappen till trippmätaren trycks ned
2: Tändningsnyckel vrids till läget ”1”.
3: Knappen hålls nedtryckt i ca. och RESET eller RE

BMW ¤4-EVER¤
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.