|
|
|
|---|---|
|
Hej! Försökte nolla service intervallen på min e39-99:a genom att bygla polerna 7 och 19 men det fungerade inte =/ nån som vet hur man skall göra istället? Large | |
|
Du har förmodligen tagit fel på stiften, prova att göra som mektipset säger så ska det fungera. Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
KÖP EN ÅTERSTÄLLARE KOSTAR 300 CA SÅ SLIPPER DU RISKERA ELEKTRONIKEN... schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
på min satte jag en testlampa mellan 7:an och jord i x antal sekunder beronde på vilken lampa som jag skulle släcka tror olje sevice va 3 sek och vanlig service 12 sek BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Slå till tändningen. Anslut en kontrollampa till stift nr. 7 i motordiagnosstiftet. Vid nollställning av de olika servicerna, sätts provlampan till jord under ett visst antal sekunder. - Oljeservice: 3 sekunder. -Inspektion : 12 sekunder. - Årlig inspektion : 12 sekunder med minst 20 sek. mellanrum från den nollställda servicen. Årsuret tänds var 11:e – 13:e månad och anger årsinspektion, som bl.a. omfattar: - kylarvätska - bromskraftsförstärkare BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
´fel av mig om det är en 523i 99 så är det enligt följande SERVICEINTERVALLINDIKATOR 1: Modeller med diagnosstift i motorrum 2: Modeller utan diagnosstift i motorrum Med EOBD ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1 Slå till tändningen. Anlsut en kontrollampa till stift nr. 7 i motordiagnosstiftet. Vid nollställning av de olika servicerna, sätts provlampan till stomme under ett visst antal sekunder. - Oljeservice: 3 sekunder. -Inspektion : 12 sekunder. - Årlig inspektion : 12 sekunder med minst 20 sek. mellanrum från den nollställda servicen. - 2-Årsuret tänds var 23:e -25:e månad och anger 2-årsinspektion, som bl.a. omfattar: - kylarvätska - bromsvätska ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 2 Nollställning av SIA (SERVICEINTERVALLINDIKATOR) A : Nollställning av SIA för OLJESERVICE eller INSPEKTION B : Nollställning av SIA för OLJESERVICE eller INSPEKTION och klocksymbol För bromsvätska Intervall C : Nollställning av klocksymbol: För bromsvätska Intervall A : 1: Tändningsnyckel i läget ”0”. Nollställningsknappen till trippmätaren trycks ned 2: Tändningsnyckel vrids till läget ”1”. 3: Knappen hålls nedtryckt i ca. och RESET eller RE BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.