|
|
|
|---|---|
|
Hej! Haynes reprationshandbok till 3serien e36 finns än så länge bara på engelska, är det någon som vet när en svensk version kommer eller vart man kan få reda på det? 5-serien e34 finns ju på svenska och det är ju även M50 motorn i dom bilarna, det är väl inget som skiljer dom motorerna mot 3-seriens lr hur ? Då går det bra att läsa 5-seriens istället då... -- DTM system och rak 6a ;) | |
| det likadana motorer 3-5 series..märkligt att det inte släpptes någon svensk översatt haynes-repti bok till e36,dårligt tycker jag också... | |
|
mm det är väldigt dåligt tycker jag, ska nog köpa en 5-series också så man slipper läsa allt på engelska. Känns smidigare med en svensköversatt. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Vad heter boken på svenska för 5-series som motsvarar E36an? Vilken kaross är det? 5 series e39? |
|
|
Nopes, det är e34a. /Björn |
|
|
Hur pass lika är dem? Tex byte av halvljus o andra lättare reparationer? |
|
|
Tycker de är väldigt märkligt hur man väljer vilka som man ska översätta till svenska å inte... Tex så väljer man översätta till e39,men inte till varken e36 eller e46. Tycker de är så pass vanliga bilar att de skulle vara lönsamt. Bimmerkid: Du kan använda den till att få ideér och lite hjälp på traven på vissa saker,men långt i från så du kan använda den för att följa punkt efter punkt hur du går tillväga för att fixa/byta nåt...de skiljer för mycket mellan modellerna för de. |
|
|
Haas: Ok, men det går att följa till ungefärligt punkt o pricka på manualen E36? |
|
|
Ja, har du en M50 motor, vilket du bör ha om du åker e36 =) så är det ju samma motor som i vissa e34a. Därför är just motorbeskrivningarna mycket bra att använda sig ifrån. Andra grejor skiljer sig såklart, det är ju en annan modell. Men visst mkt är desamma, men framförallt är den bra till om du ska skruva i motorn. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| finns haynes till 328? e36.....köpte till min 325 men står inget om 328 i den | |
|
Cruser: det är samma modell av bil så det står samma sak om båda bilarna. Förstår inte vad du inte hittar i boken till din 328 men som finns till din 325 :S Confused :/ |
|
|
när ja köpte min 325 köpte ja även en bok, kalas bra.....men sen köpte jag 328 och det stog inget om 328 i den boken......de stog att den gäller 318 till 325-96 finns det någon efter 96? |
|
|
Nä,de e bara den som finns till e36. Så vill du ha en bok som är till M52 motorn kan du ju använda den som är till e39 tex. |
|
|
Ja det finns till efter 96. Kolla här : Länk -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| ok tack men de finns inte till touring`? | |
| Engelska som är så enkelt att lära sig.... | |
|
Hm,där ser man...då måste dom gjort om de boken som redan funnits,en uppdatering alltså :) Den ja har är ju från 91-96 och den som fanns där va ju från 92-97. Jaja...ber om ursäkt för mitt felaktiga svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.