AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.924

Event flygfält II: 650 hk Supra vs Kelleners Sport BMW M6

Sida 3 av 3
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Bättre länk

Länk
Kl
37
Kleiv
Porsche 997 turbo (650 hk)
I maj säger du Gustav :-) räkna med mig denna gången.

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Grymma filmer gustav!
Som jag tidigare sagt skulle det dock va skoj med ett m3 E36 klipp om möjligt.

M3 CSL vs Audi RS4 "BMWH8R" igen;

Länk

BMW M5 E39 orginal vs Audi RS4 BMWH8R:

Länk
Mo
460
Monster Femma
Ex M5 E39 Kelleners
Nu förstår jag varför denna audi har reg nr BMWH8R :) Han förlorar ju hela tiden mot BMW
Z06 och M6 har ungefär lika mycket effekt original. I filmen är Z06-an i stort sett fortfarande original, medans M6-an har värre kammar och headers etc.. Svårt att tro att Vetten ska ha så pass mycket mer effekt än M6-an som det står i filmen..
Men till poängen, Vetten är bara för grym, den vinner trots upprepade misstag av föraren. Törs knappt tänka på hur sjukt bra nya ZR 1-an kommer gå :)
Den har 487 RWHP.
Okej, men hur kan M6-an ha så pass "lite" effekt om man tittar till trimningen?
Därför den redan är högt trimamd från fabrik med över 100 hk / liter utan överladdning.ö
Lustigt!

enligt beräkningar samt information från följande hemsida Länk

Där man kan läsa sig till att Halltech´s killebee kit resulterar i endast 12hp och 15Nm, hårddrar man detta så får man en effekt på ca 517hk i Z06áns motor. Enligt dig ( Gustav ) så verkar det som att drivlineförlusten i Corvetten ligger på ca, 6%, vilket låter ovanligt lågt.

Tar man dessa värden på den ovannämnda Corvetten så får man ca, 450rwhp. Vars du får de extra kusarna ifrån törs jag dock inte svara? Inte om man följer informationen från filmen och hemsidan.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag blev helt till mig när jag såg började kika på filmerna och såg er stå på Uno-X parkeringen i MOHOLM! Ramlade nästan av stolen, senn förstog jag att det är på bällefors flygfält ni kör. Man bor ju dryga 5km från Moholm, känns hårt att man missade att kika på bilarna när ni stog där på parkeringen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.