AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.801

Laddningslampan lyser ibland ?

Ba
75
Ballder
Z3 2,0 -00
Laddningslampan lyser ibland på min Z3 2,0 . Fast det verkar som den laddar när jag kopplar en voltmätare över batteripolerna ! Sedan efter några starter/stopp så slutar den att lysa och allt verkar normalt igen - tills nästa gång - om en vecka eller två. Någon som har nåt tips var man ska börja att söka ?
Mvh Ballder
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Vad visar spänningsprovaren för spänning när du mäter....vräk på allt du kan helljus...fläkt ..AC...ska visa 14 Volt ca vid belastning. Lampan har med ladningen att göra, dvs inte batterifel. Hur långt har bilen gått? Kanvara kolen i generatorn eller jag tror det är dem som är på gränsen att vara helt slut.Oftast enkelt att byta hela regulatorn med kolhållare.Hör av dig igen så kan vi gå djupare i elens uppbyggnad. Z3 hälsningar Kent.

Min bil 2007
Länk
Ba
75
Ballder
Z3 2,0 -00
Spänningsprovaren visar 12,7 volt när motorn är avstängd och 14,25 när motorn är igång och 14,05 när motorn är igång och alla strömförbrukare på.
Bilen har gått ca 13000 mil så det är kanske dags att byta regulator och kol.
Mvh Ballder
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Det bra värden på din laddning! Jag nästan säker på att det är kolen som är på gränsen att lägga av helt. Så kolla och byt så fort som möjligt. Lycka till. //Z3Kent

Min bil 2007
Länk
Ba
75
Ballder
Z3 2,0 -00
Det ska jag göra - Tack för svar Z3kent.
Ska beställa imorgon - man vill ju inte bli ståendes på semestern med krånglande laddning.
Mvh Ballder
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.