|
|
|
|---|---|
|
Orsaken till att jag frågar är att jag ringde en AC-firma och frågade om han kunde kolla på den. "vad är det för bil?" BMW M5 "då är det inte lönt! kondensorläckage och grejer!" så radade han upp en massa fel och sa att det skulle gå på 8000:- Jaha sa jag, som inte vet ett skvatt om AC-prylar. Så frågan är vilken som är den vanligaste orsaken till att AC´n inte går igång efter en vinteravställning? Ägaren innan mig sa att den fungerade innan avställningen, men han har inte haft den igång på hela vintern. | |
| kanske bara behöver fyllas på..o provtryckas förstås till o börja med.jävla gubbe o ta i,måste jag säga.där hade inte jag satt min fot mer i... | |
| Kondensor är nog den vanligaste felkällan i gamla BMW. Be en annan firma provtrycka systemet. | |
| Ja jag får provtrycka nån annanstans, för sim dicka säger, så sätter jag inte min fot där iaf. Det lönar sig inte att vara dryg mot kunder! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Det behöver inte bli svindyrt, om du är händig byter du kondensor själv. Pris kondensor: 2200-2700:- Fyllning: 1000-1200:- Felsökning: Gratis? Detta är ju under förutsättning att det verkligen bara är hål på kondensorn, men det ser dom vid felsökningen. Åk till någon som vill ha kunder istället. PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.