AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.014

droppande kondensvatten? e39

Th
18
ThomasJ
525i -01
Hej alla. nu har jag köpt mej en 525 e39 -01 och har ett par frågor.

Är ACS antisladd? som jag förstått tidigare så är ASC endast antispinn och DSC är antisladd. men när ja provat att trycka på lite extra i kurvor så blinkar ASC-lampan och motorefekten stryps. Omöjligt att få det att släppa. Med avslagen ASC så släpper det.

Nu i dagarna när sommaren slog till ordentligt och AC:n fick jobba hårt så märkte jag efter körning att dett droppade ganska mycket vätska ungefär mitt under bilen. efter lite nogrannare kolla så tyckte jag att det verkade som vatten. Det var inte Olja av något slag inte heller kylarvätska. inga felindikerinag på några instrumet och motortempen låg stabilt. kan det vara kondensvatten från AC:n?

Tänkte göra en helrekond på bilen och pratade med min lokala rekondare och dom erbjöd sig att göra en helrekond för 1200kr. då ingick handtvätt, vaxning, motortvätt, rengöring av panel och plastdetaljer på insidan och damsugning. tyckte det lät billigt. är det de? och är de nått modelspecifikt som man bör tänka på vid motortvätt på e39?

I övrigt är jag supernöjd med bilen!

MVH
Thomas
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
ingen fara allshelt normalt.bara kondensvatten..låter kanon billigt med rekonden,bara o slå till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.