|
|
|
|---|---|
|
Har hamnat i limoTräsket. frun och jag har länge färdats i varsin E32 750ial en -88 och en -89. Detta är ju underbart på alla vis men för stor del av lönen går åt till att tanka skatta försäkra farkosterna. Testade en 530 v8 touring ett tag men den ställdes snabbt av då ingen av oss ville köra den.skitbil i jämförelse med 750ín. Vi behöver två bilar. Vill inte gå ned på varken storlek eller komfort. Finns det några alternativ. Är en 730 mycket snålare än en 750? andra alternativ? /Mikael | |
|
Aj,aj...Just det dilemmat finns nog hos en del när man kört "top of the line" vagnar ett tag och vill byta av olika anledningar. Men jag kan väl rekommendera E38 740i istället..eller varför inte prova den lite missförstådda 735i E38,pigg bil och inte undermotoriserad anser jag då.. 730 med lilla V8:an är nog i sammanhanget "lite för liten" mht motorstyrkan du nu har..drar ju inte speciellt mycket mindre än t.ex 3,5litersvarianten av V8. Mvh Janne. |
|
|
Satsa på en 728i E38, väldigt billiga nu med BMW CS #5139 |
|
|
om du byter till en nyare bil går en större andel av lönen i stället åt på värdeminskning :-( __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
VillaRosa: "om du byter till en nyare bil går en större andel av lönen i stället åt på värdeminskning" värdeminskning låter så brutalt, kan vi inte döpa om det till "nöjesomkostnad", "glädjepeng", "måfintkonto eller något liknande istället :-) |
|
|
Ja,"värdeminskning" är ju en sak ;)....sedan så kanske han vill ha "lite mera driftsäkerhet/alternativt mindre mek!?" vilket uppväger till en viss grad anser ju jag med då en lite nyare vagnspark ;) Sedan så är nog en 728i som JL skriver nog ett lagom köp...OM man står ut med lite sämre prestanda. Komfort+limokänslan finns ju definitivt där :) Mvh Janne. |
|
|
Mikael T: Hepp sakta i backarna! OM du ska kränga någon av dina 750:is så maila mig! :) Jag är nämligen lite sugen på en om de är i fint skick. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.