|
|
|
|---|---|
| Min 740 e32 vibrerar ganska rejält vid 80-90 km/h, jag har bytt bromsarna bak vilket gav måttligt resultat, jag har även nya däck runt om så detta beror inte på obalans. Tacksam för tips! | |
|
Ratten eller baken? Ratten: Kolla bussningarna på främre övre och nedre bärarmarna. Baken: Kolla kardanaxelns leder. |
|
| Det känns som det är i baken det vibrerar, tack för tipset, jag ska hissa upp den och kolla. | |
|
Om du kollar i begagnatguiden så kan du läsa att vibrationer vid 90km/h kan bero på en sliten drivlina. "Vibrationer. När man är ute och provkör en E32 ska man vara mycket uppmärksam på vibrationer som uppkommer kring 90km/h, vilket oftast orsakas av en sliten drivlina. Kardanaxelns stödlager eller hardyskivan brukar vara boven i dramat." |
|
alain |
hej eller, första tecken att det vibrerar melan 80kh och 90kh i ratten är att däcken behöver ombalanserar. 100% säkert att du har tappat bort en klistrat vikt på hjulet. det har hänt mig flera gånger, även om jag inte ville tror det, så var det det. lycka till! MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Alternativt att du kör om kring med fälgar avsedda för E39 som har större centrumhål och inte kompenserat för detta. Har en bekant som bytte både hardyskiva och div fram och bakvagns leder och bussningar innan jag bad honom kolla vilken diameter han hade på fälgcentrum. För däckfirman hade minsann kollat balanseringen 2x och den var perfekt, men de hade missat att kolla diametern på centrumhålet. Gissa om han blev paff när han märkte vad små plastringar för ca 100:- kan göra. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Tjena! Jag har nya däck både fram och bak så balanseringen bör vara ok, jag har samma vibrationer med vinterdäcken på men mindre markant vilket bör bero på att profilen är betydligt högre. Det sitter 17" fälgar på som kallas m-style eller liknande och där finns entreringsringar i centrumhålen. Jag ska hissa upp den i helgen och kolla stödlagret till kardan och bussningarna i framvagnen, jag har även hört att man kan göra skivorna fram vinda om man drar hjulbultarna för hårt så jag ska ta en titt där också. Tack för era tips, jag berättar vad jag kommer fram till efter helgen Hindrix |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.