|
|
|
|---|---|
|
Jag rengjorde flottören ifjol men nu, efter att haft vattenläcka, verkar den ha fastnat och larmar därför varje gång jag startar. Går det att få loss den utan att demontera givaren? Går det t ex att pilla med en ståltråd eller liknande från påfyllningshålet? Jag kommer inte ihåg hur det ser ut uppifrån där nere. | |
|
Det sitter en stor mutter på undersidan av expansionskärlet, med ett kontaktstycke på. Bara att skruva bort och sätta i en ny. Kostar knappt 200:- hos BMW, jätte lättt. Var noga med att lufta efteråt. |
|
|
Men helst vill jag inte ta bort något, bara peta loss flottören. Går det utan att blaska med kylarvatten? |
|
| Jag råkade själv ut för samma sak förra sommaren. Och när jag tog bort den gamla så kunde jag konstatera att det fanns ingenting kvar att ev, pilla på eller att försöka laga. Det är nr 13 på länken Länk Det är bus enkelt att byta och sen är du av med problemet i många år fram. Du kan ju också passa på att skölja ur kylsystemet sammtidigt. Och byta glykol så slipper du det också på ett par år. | |
|
Det är bara det att det där vattnet har blivit bytt massor av gånger de senaste 2 åren. Kylare, vattenpump, termostat, termostathus, kylslang och nu kylslang igen, allt vid olika tillfällen (puh!). Så jag är mycket trött på att plaska runt med glykol och avlufta... Och i fjol såg den ju helt OK ut när jag hade rengjort den. Det är därför jag undrar om man kan komma åt utan att behöva tappa ur, fylla på och avlufta. Ponera att "flytbojen" är hel men av någon anledning hamnat snett eller nåt. Går det att komma åt den eller inte??? |
|
| Det går säkert att komma åt med tex. en svetstråd med en liten knicks på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.