|
|
|
|---|---|
|
Ja som topic lyder vågar man köpa en e36 m3 3.2 L har läst så mycket problem med diverse vanos, bilar som tar tjuvluft, går ojämt, hackar vid gaspådrag, defekta lmm eller trasiga tändspolar. Så vad säger ni mkt problem med m3or 3.2L att dom går halvtaskigt? (Ja inte din Flåklypa) Vad har ni fått "laga" & byta sen ni köpte era m3or 3.2 liters? Vad ska en m3 3.2L med frisk motor göra 0-100? & 0-200? | |
|
Ja klart man vågar köpa 3.2, sjävlklart finns det bilar med problem. Men lika självklart finns det bilar som är problem befriade. Blir du intresserad av en bil, gör en så noga koll du kan på den. Ofta är det också så att du får det du betalar för, dock inte jämt. När behövde aldrig byta nått på min M3, men jag ägde den inte så länge, samt att den gått 4900mil vid försäljning. 0-100 = 5.5 0-200 = 20.1 ? 80-120 = 5.7 ? fyrans växel Nått i den stilen ska det vara, rätt gjärna om jag minns fel. Mvh |
|
| Känner du dig inte säker på om du ska köpa den så kör ett M-test på den så kanske du får reda på om du ska köpa den eller om du inte ska köpa den? =) | |
|
Ingen begagnad bilmodell är ett "säkert" köp och ger ett problemfritt ägande. Det som gör en M3 till ett ännu lite mer osäker bil är att det är en bil som inspirerar till "hård körning" vilket i sig inte behöver vara ett problem eftersom det är det bilen är byggd för. Ägandekostnaderna såsom service, reservdelar men kanske framförallt försäkringskostnaderna är i högsta laget vilket bidragit till att många ägare helt enkelt inte haft råd att sen lägga den omvårdnad den förtjänat. M3òrna är inte längre en bil som är dyr i inköp och därför hamnat i orätta händer som tex killar i "min ålder" där många enbart kör skiten ur dom, lägger burnisar för att impa på den "snygga bruden på trottoaren" osv. En välskött M3 där det inte snålats kan skänka mycket glädje och ett minst lika bekymmersfritt bilägande som "grannens V70 etc". Hittar du bara den där rätta bilen tror jag inte det finns något annat alternativ i samma prisklass som ger lika mkt körglädje där du ändå kan använda bilen till vardags. |
|
| Köpte min fjärde m3:a i fredags en -98 limo svensksåld 14000mil i nära nyskick trodde verkligen inte där fans någon m3 e36 som fortfarande va så fin men jag hade fel hehe... så det e bara att leta! | |
|
Hej. Jag tror att problemen är förstorade. Sköter man service och underhåll minst enligt boken samt väntar på oljetemp innan man gasar minimerar man haverier. F.ö är min till salu nu, tänkte sätta ut den på annons om en eller två veckor. Skicka powerpost om du vill veta mer. Flåklypa |
|
| Det finns fina 3.2 kvar i sverige, jag själv funderade på att köpa en 2800 milare, dock så kostar den en del. Men det kan det vara värt. Den estorilblå 4800 milaren jag hade var i mint condition inte en tvätt repa. Så visst finns det en del, och då har jag bara riktat in mig på att kolla sv-sålda 3.2 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.