|
|
|
|---|---|
| Hej! Bakluckan på min 530d touring vill inte öppnas helt och pumpen låter som om den inte får nog med olja men hur fyller man på och med vad för olja? | |
|
Oljan är sk AT-olja och går att köpa på välsorterad mack eller biltillbehörsaffär. Finns även att köpa hos BMW men kostar lite mer där. Enligt BMW's instruktionsmatrial så ska man montera loss hela pumpen och sedan ska det finnas ett påfyllningshål under en skruv. Verkar som det finns lite olika modeller på dessa pumpar för jag kunde inte var man skulle fylla på min. Fick råd av en annan här på forumet att helt enkelt lossa slangklämman som håller fast den lilla plastburken och sedan fylla denna med olja. Fick då min lucka att fungera bättre men helt 100% går den inte. För att kunna göra detta så lossade jag själva pumpen från karossen så att den går att vinkla i lämpligt läge för själva påfyllningen. ___ //Ulf |
|
| Om olja saknas torde ni ha ett läckage ngn stanns som bör fixas först. | |
|
Enligt en bekant som arbetat med hydraulik förbrukas oljan efterhand, vilket är helt normalt. Därför måste påfyllning ske med vissa mellanrum. Mvh Mikael |
|
|
tack för tipset. nu är det bara att gå ut och testa. mvh En Bmw är alltid en Bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.