|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Som rubriken lyder. Min 320 e36 låter konstigt när jag knappar igång ACn. Så åkte in till en Ac-reparatör som lyssnade och kollade på det idag. Och sa att kompressorn är på väg att ge upp. Och skulle kosta 7000 inkl montering.. Känns lite väl mkt på en så gammal bil, så min fråga är om man kan byta om jag hittar en bättre begagnad, om jag kan byta själv? För tror inte han på den verkstaden gör det när jag kmr med en begagnad del. Han hade även en annan temporär lösning: Den var att han skulle köra igenom systemet med någon "tätningsolja".. Som han sa kanske håller sommaren ut. MvH | |
|
Klart du kan byta den själv.... men du får inte... iaf. så lär inte nån ackrediterad firma fylla systemet åt dig. Det bästa du kan göra är att prata med ac-firman innan och se om han vill montera en beg kompressor åt dig... det är ju du som tar risken att den "nya" inte duger och får betala arbetet ändå. Janne |
|
|
Klart man får, om du låter en firma tömma kylmediet så du inte släpper ut det i vår fina natur, Jag ska byta min snart oxå, har inte hittat en kompressor än, Finns det reservdelsnummer nånstans på kompressorn? eller går man bara efter märket , tex Sitter det en denso, så kan vilken som helst denso passa , som självklart suttit i en e36 innan då ?? eller MiN äLskLinG Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.