|
|
|
|---|---|
|
Hej som det står i texten får inte igång cdn. Tjejen körde bilen igår och stängde av den och nu får jag inte igång den. Kan det vara en säkring eller nått? Eller är det jag som är trög o inte vet hur man får igång den :) Navingatorn funkar o allt annat. Bilen är en m5 a 02. Mvh Fidde | |
| HAr du provat trycka på volymknappen? | |
| Precis, det ska lysa rött strax under volymratten. Ett konstigt rektangulärt märke vid lampan/dioden. | |
| Japp har trycket på den på alla möjliga vid. tryckt hållt inne den osv. Och lampan ni menar lyser inte. | |
| Tryck på knappen bredvid volymratten. | |
| .....Eller menar du att du har radio och kassetband som ljudet funkar med? | |
|
Nej inga knappar på den vänstra sidan verkar funka. Få inte igång radion heller. ÄR kassetband me men inte provat. SItter på jobbet. Mvh |
|
|
Jag kommer inte ihåg riktigt hur det var. Prova att först få lampan/dioden att lysa genom att FÖRST trycka på knappen till höger om volymratten och SEDAN trycka in volymratten? (eller vice versa) Vet att jag hade "problem" med detta när bilen var nyinköpt men jag lyckades få igång den genom att trycka på någon av de knapparna jag nämnt. (kanske också "mode" och "select"-knapparna) Titta i instruktionsboken annars. Har du ingen kan jag kolla åt dig imorgon. EDIT EDIT EDIT EDIT: Du har ju en -02a, sorry jag missade det! Den här knappen jag pratar om vet jag tyvärr inte vart den sitter på faceliften, om den ens har någon. Funkar inte det så kan det väl kanske vara någon säkring eller dylikt. |
|
| Ja jag är MYCKET trött =) | |
| Hehe okej :) Synd att instruktions boken är på tyska bara. | |
|
Hej, Om inte ovanstående hjälper så prova att lossa minuspolen på batteriet och vänta ca 30 sekunder innan du kopplar tillbaka den. /Andy |
|
|
Okej ska testa det me. Mvh Fidde |
|
|
Jag skum läste bara instruktionen men hittade inget om just stereon, men kolla själv här: Länk |
|
|
Hittade en suddig bild på nätet. Är det inte på vänstra sidan längst ner till höger man skall trycka? Alltså precis ovanför lampan/dioden. |
|
|
ENda knappen som sitter där är ju volym ratten. Samma knapp som tjejen sa hon stängde av cdn på. Den lampen /dioden du menar lyser inte nu om bilen är igång. Men det gjorde den innan när cdn funkade. Mvh Fidde |
|
|
Hej, Om inte lampan jämte den vänstra ratten pånavin tänds när man trycker på ratten, så är något fel.Först efter man fått lampan att lysa så kan man påverka den med knappen som sitter jämte. /Andy |
|
|
Okej men får kanske kolla säkringarna. Eller lämna in bilen inte så kul att köra utan musikl. Visserligen låter ju v8an skönt men ändå :) Tack för hjälpen ! Mvh Fidde |
|
| glöm inte att prova att koppla bort batteriet i 30 sekunder innan du tar den dyra lösningen och lämnar in bilen. | |
|
Kollade säkringar idag och verkar som att alla är hela. Men kan inte bilen blir lite konstig om man koppla bort strömmen till den? Mvh Fidde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.