|
|
|
|---|---|
|
Fick hem min icelink idag, så nu är det dags att installera ipoden i bilen. Lite tips inför installationen.... Hur får man ut stereon utan att sabba nått? Tips på något bra ställe att sätta ipoden (nano) på ett dolt ställe? | |
| Har du Navi? | |
| Jepp, glömde skriva det. Har 4:3 Navi. | |
|
Hej, E38ans radio (om den är utrustad med navi) sitter gömd längst innanför både förstärkare samt navigator, telefonmodul mm i bagaget. Beroende på tålamod och hur smala fingrar man har så kan man genom att montera bort cdväxlare och videomodul nå radiomodulen. I annat fall så är det bara att skruva bort rubbet (tar lätt en timma för någon ovan). /Andy |
|
|
Har ingen växlare i min (de är därför jag ska sätta ipod) Men själva radion/stereon/förstärkaren sitter altså i bagaget. Då får ipoden bo i bagaget också. För man behöver väl inte göra nått med ipoden? Som jag har fattat de så styr man allt från stereon/ratten. Är de korrekt uppfattat? |
|
|
Kikade lite igår i skuffen. Där sitter Navi-läsaren, och nedanför den tog jag bort facket som ersätter CD-växlaren. Bakom dessa sitter en låda som jag inte kunde identifiera vad de var för nått. Är det navins "styrenhet"? Frammåt syns inget mer, bara en tjock matta. Är det bara att riva ur hela vänstersidans klädsel och leta ännu längre fram mot hjulhuset? |
|
|
hej, lådan du refererar till är troligen TV/videomodulen. Radiomodulen sitter innanför mattan mot hjulhuset, bakom det diagonala plåtstaget |
|
| korrigering, det är alltså inte framåt i bilen du skall leta utan längre åt sidan i bilen. (vänster bakifrån sett) | |
|
Rev ur Navi läsaren och lite klädsel och ser då detta. Länk Bakom blanka lådan sitter denna (Tv/videomodulen?)Länk som borde vara radiodelen då det ser ut som en antennkabel som går in i den. Men jag skall altså riva mer och komma ut mot skärmen/plåten? Hur identifierar jag lådan där jag skall koppla in mig? |
|
|
Ett förtydligande till första bilden. Till vänster är bakåt på bilen (bakljus), blåa kontakten i överkant är till naviläsaren. |
|
|
Bild 1. Modulen till vänster med vit och blå kontakt är videomodulen Bild 2. Den svarta lådan med antennsladd är telefonmodulen. Innanför bägge dessa finns en tygbit/klädselbit, bakom denna och ett diagonalt plåtstag sitter radiomodulen i E38or. På E39or siter den synlig och lättåtkomlig, dock ej på E38or... :) /Andy |
|
|
Tack då vet jag. Får ta tag i det där imorn och riva lös resten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.