AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.254

Köpråd denna bmw e30

Hej!
Är ny på detta "3-forum" varför jag behöver lite tips o. råd. Har länge varit ute efter en e30 då jag behöver en andrabil - i helgen ska jag kika på en bil som jag hittat på blocket. Vad tror ni om den, kan det vara ett vettigt köp. Givetvis förstår jag att det är svårt att råda med enbart annonsens hjälp men jag tänkte väl mer på pris etc... Hemskt tacksam för svar! Mvh Anton

Länk

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Varför inte? Åk och titta på den och ge ett bud.
Re
72
Rerre Jr
bmw e30 320ik -88
Den såg fin ut , men kika efter rost nere på dörrarna å sparklådor där brukar de gömma sig, och om det tjuter från bakaxeln , bra å känna om det är nå glapp i lederna också
Tack så hemskt mkt för råden, boys!

Ok, varit o. kollat på den - helt rostfri, inte en fläck (!) trots letande över o. under hela bilen... Har aldrig kört en e30 tidigare men den kändes helt ok... Vad tycks - ska jag slå till!? =) 8 tkr...

Är den rostfri så är det bara att slå till! Extremt ovanligt!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Re
72
Rerre Jr
bmw e30 320ik -88
Vikket lycks och hitta en rostfri e30 e ba å slå till säger ja bra pris va de å
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Jag var och tittade på bilen som Tvesovla länkade till. Den är INTE rostfri, inte på långa vägar. Såg fri ut under bilen. Men ena skärmkanten måste man byta om man ska fixa den rosten. Rostfläckar lite över allt, dörrar, huv etc. Bilen kändes värd sin peng i stort, men jag förstår inte på något sätt vad Tvesovla snackar om.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hmm, man ser ju tom rosten på bilden.
8000:- är dock ett bra pris.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

8000kr är ju ingenting att prata om,helt ok för en till synes ok E30,dvs med inte allt för mycket rost...Kolla dock när kamremmen vart bytt sist+gärna kollar du om det är co i kylarvätskan innan köp..mm.

Men varför skriver du att det inte finns en fläck på den när det tydligen gör det?...Det är nu iofs så att alla har en "egen lite tolkning" av hur en rostig resp ej rostig bil ser ut,har märkt det vid mina kontroller av beggade bilar också ;)

Ta av dig solbrillorna när du gör din ev. "slutcheck" av vagnen ;)

Lycka till med köpet hur som helst :)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Sedan så kan det ju hända att ägaren hunnit göra en "rostcheckover" :) nu i "sista stund" ,dvs gått igenom bilen med lite "spackel o pensel" innan "tvesolva" såg den :)

Mvh Janne.
slå inte till köpa min för 6500kr då var bara en bakskärm rostig de va ett rost hål sen ett i bakbalken som gick å svetsa, sen var de lite yt på en framskärn i framkanten, men helt ok inte lagt ut mkt på rosten iaf

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Janne T; Jag såg bilen efter tvesovla hade tittat på den. Och... "helt rostfri, inte en fläck (!) trots letande över o. under hela bilen..." tycker du verkligen det är en tolkningsfråga? ... :) Men jag poängterar vad jag tidigare nämnde; bilen kändes trots detta värd sin peng.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jonte>>>Ja,visst har han skrivt så att vi tolkar ;) det han skrivit ordagrannt,men som sagt många som är "sugen" på en bil verkar många gånger ha verkligt mörka solglas på sig :)
Vilket jag tolkar(gissar) att han hade på sig vid tillfället ;)

Mvh Janne.
Vad är det att tveka på? Det är en nybesiktad bil för under 10 000, som dessutom ser bra ut.

Även om bilen havererar efter ett år och man är tvungen att skrota den och få ingenting för den, så är det trots allt ett billigt bilinnehav.

Fan, kanske ska åka och handla den själv bara för det :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.