|
|
|
|---|---|
|
Min 325 E30 har börjat skaka något fruktansvärt i ratten vid inbromsning den senaste tiden, och jag har hela tiden misstänkt skeva bromsskivor fram. Men... Vid besiktningen idag påpekade dom att vänster spindelled och höger yttre styrled vad kaputt. Kan det vara spindelleden / styrleden som gör att det skakar? Värst är det vid mjuka inbromsningar i hög fart då det är näst intill omöjligt att hålla bilen på rak kurs. Ratten slår ett par cm i sidled. Vid lite hårdare inbromsning går det bättre och man märker inte så mycket. Det är lite vibrationer i bilen hela tiden vid landsvägskörning. Tycker inte heller det känns som om pedalen vibrerar när man bromsar. Tacksam för snabba svar! | |
|
Pedalen vibrerar aldrig, utom när ABS motorn går i. Troligen är det en kombination av skeva skivor och slitna framvagnskomponenter. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej, har samma problem med min 325i E30.. Fick nedslag på besiktningen för ca 1 månad sen pga en styrled och en spindelled. Sen är jag ganska säker på att mina skivor är ojämna då "hackar" fram när jag bromsar. Lämnade in min på verkstad igår och den skulle vara klar nu på måndag igen. Bad dem byta båda styrlederna sen ena spindelleden, sen fick det bli borrade skivor och bättre belägg. Kan ju höra av mig ifall det hjälpte ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.