|
|
|
|---|---|
|
Sprang på denna Länk på youtube. Om jag inte missuppfattade någe så körde han på 8,22sek och 285blås. Men han har en bit kvar till VS motor`s 1422hk M3:a som ligger på 7,83 och 289blås. Rätt cool bil. | |
|
Riktigt grym bil...å vilket ljud!! Undar va de är för vankel-motor i den...borde ju inte va mazdas fjuttiga..?? En bit kvar till VS? aa,kanske...men den är ju löjligt liten då. Ljudmässigt ligger iaf VS i lä.... |
|
|
Jodå det är en Wankel motor från en Rx7:a, har för mig den ligger på 1,3l och är 3-skivig. Tror bara det finns Wankelmotorer från Mazda? iallafall när det gäller bilar. Men jag undrar om inte Honda eller Suzuki hade någon gammal 80-tals motorcykel med en Wankelmotor. Är inte hundra där........ Läste en artikel om ett strippenbil i USA som hade plockat ut +1300hk ur Mazda`s 1,3l Wankelmotor, så det finns pulver i de små rackarna. |
|
|
Länk 3:13 in i filmen ryker VS Motors tid all världens väg, han drar till med en 7,40sek repa. Helvete vad den bilen gick! |
|
|
Det där låter onekligen som Mazdas 4-skiviga wankel på 2,7 liter om satt i Mazda 723B(osäker på modellnumret) under början på 90-talet. En mycket mustig och fin motor:) 2-skivig 1.3 liter (2x654cc) ofta benämnd 13B 3-skivig 2.0 liter (3x654cc) --||-- 20B |
|
|
"Pendlarn" Kan mycket väl stämma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.