AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.790

Litet missljud från ratten på e60, men bara i låga hastigheter

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har haft inne bilen för detta. Många skulle nog inte märka det, men bara i låga hastigheter så låter det lite från ratten när man svänger. Är man uppe i ca 40 km/h så är det borta. Nån som haft problemet?
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Vad är det för typ av missljud. Knak, skrapande, resonansljud. Låter det oavsett vilket håll du vrider ratten.

Har du active steering på bilen!
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Det är lite svårt att beskriva. Typ ett knak får man säga och det låter om man vrider åt båda hållen ca kl. 2 och kl. 10. Har inte active steering.
mi
42
mici
BMW 530IA-04
Jag har något ljud i min också när man vrider ratten lite.....har köpt bilen nyligen så har inte kollat upp ännu....mysko om fler har det.

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har du det bara i låga hastigheter?
mi
42
mici
BMW 530IA-04
Ja det låter bara i låga hastigheter, men det kan vara för att man inte vrider ratten så mycket i höga....

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Prova vrid mycket i höga. För mig låter det inget då.....
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Bara man kommer upp i 40 km/h så kan man vrida utan att det låter.
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Jag har också samma fenomen, känns nästan som ett litet klonkade ljud.. jag har iofs active steering, vet inte om det spelar ngn roll. Bara i låga hastigheter.
Fr
1.140
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
min är knäpptyst (AS) så jag provade att vrida utav bara h-e i hög fart o f-n vad det smällde i plåten när bilen började rulla...:-), Skämt åsido det enklaste borde väl vara att försöka lokalisera ljudet när den står stilla ( det borde väl knarra även då) Jag hade det på en ny e 46:a och då visade det sig att del av inredningen gned emot rattstången vilket bara hördes i låga farter med större utslag.
sv
8
svante76
525d E61 -05
Hej Tom,

Fick du ordning på det gnisslande ljudet? Jag har precis samma problem på min E61 -05 och jag tänkte ta upp detta med BMW när bilen skall in på service om tre veckor. Om det är någon som vet hur man åtgärdar det så är jag tacksam för hjälp!

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag har inte hört det på ett tag. Kanske det är borta av sig självt eller så märker jag inte det. En kompis menar att det är en släpringskontakt som måste smörjas. Dom har försökt fixa det flera ggr utan framgång innan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.