AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.650

Transporttid från fabrik

mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Jag har beställt en 325 coupé som nu enligt uppgift står i hamnen i Nordtyskland på väg mot Sverige. Har någon erfarenhet av hur lång tid det brukar ta från att bilen står i Nordtyskland till dess den är leveransklar?
Hej Morris !

Den 2 maj, fick jag besked om att bilen hade anlänt till hamnen i Cuxhafen.
Det skulle ta ca 3 veckor innan den kom till ÅF.

Den 22 maj fick jag besked om att bilen anlänt till ÅF, och att de gjort leveransservicen på den.

Den 26 maj (solig och varm lördag) hämtade jag pärlan.

P.S Beställde bilen den 19 mars -07. Hör av dig om du har ett ovanligt högt ventilljud från motorn. Jag tycker nämligen att min tickar aningen för högt.
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Tack för informationen. Hade hoppats att det skulle gå ännu snabbare, men verkar rimligt att tro på ca 3 veckor.

Min bil kommer få 2.5 liters motorn, dvs inte samma motor som i din bil. Kan inte ditt tickande bero på att du har HPI i motorn? Jag har erfarenhet från Mercedes nya CGI motor och den kan knattra en hel del, särskilt på låga varv. Låter lite som en diesel.

Mvh
Fredrik.
Mattias_johan
Hur lång tid från att bilen tillverkats blir det då?
mo
154
morris77
325 coupé-07
3 veckor, enligt uppgift skall den ha tillverkats denna vecka. Tycker dock ändå att det låter som lång tid från kajkanten i Nordtyskland till Stockholm på 3 veckors transporttid, även om det säkert är en del justeringar som skall göras innan leverans. Är det ngn som vet vad det är de gör med bilarna i Halmstad?
Hej Igen !
När jag beställde bilen i mars, så fick jag besked om att bilen kommer att gå i produktion vecka 18. Leverans skulle sedan ske vecka 22. Nu blev det så att leveransen ägde rum 1 vecka tidigare. Vad de gör i Halmstad vet jag inte riktigt, men läser man i serviceboken finns det en hel del punkter under kapitlet "Leveranskontroll". Bla ta bort fjäderblockeringen, tvätta bort skyddsvaxet, kolla luftrycket i däcken, initiera punkteringindikatorn osv.
Du får läsa vidare när din bil anlänt. Ang det tickande ljudet så har du rätt Morris. Det låter precis som en diesel, åtminstone den 1 sekunden efter start.

Ha det bra/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.