|
|
|
|---|---|
Blykälkeraggaren |
E de bara att byta motor och sedan se glad ut och köra. lr är det nåt mer ja måste tänka på lr byta?? Ska man ha kul ska man ha sex!! |
Blykälkeraggaren |
Nu snackar vi rariteter som E23 glömde bara säga de =) Ska man ha kul ska man ha sex!! |
|
slipa bort "3.5" på insuget så borde dom inte ha en aning om vad för motor det är.. för jag syftar på att du undrar om den går igenom besiktningen? om du syftade på om den passar eller inte så har jag ingen aning ;) /mvh jocke |
|
Blykälkeraggaren |
syftade mest på om de skulle passa... tror inte de ska vara så stora bekymmer med sbp.. Ska man ha kul ska man ha sex!! |
Blykälkeraggaren |
Ingen som har nån koll på dessa?? har inge brottom men skulle va kul o veta... så får ja se hur ja gör så småning om. Rak sexa vad annars?? |
| På noen må du bytte om på 2 av ledningene til innspruten (plug ved sikringsbox).Hvis du ikke hadde tenkt til og bruke det gamle el.nettet. | |
Blykälkeraggaren |
ja om jag ska byta så hade ja tänkt att köpa ett objekt som ja kan plocka allt ifrån, då ja saknar lite smått o gott i den... Ö V N I N G S K Ö R |
|
Blykälkeraggaren, det beror lite på vad du byter till. Har för mig att det fanns 3,3 liters motorer både med L-jectronic eller Motronic. Har du L-jectronic och ska byta till en motor med Motronic måste du ha lådan också, det sitter ett par lägesgivare i växellådanlådan för motronicet. Har du vanligt runt fördelarlock har du inte motronic. Ska du satsa på att byta spis, försök att ha tag på en risig bil med 4 stegs automat. Det fjärde steget gör mycket!! Köpte själv en hyffsat bra 735-83 i lördags till ett bra pris. Har du några frågor angående motrbytet och det elektroniska så hör av dig, jag kan nog hjälpa dig. LTK, kung i Alingsås |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.