|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet nåt reko ställe i/omkring göteborg som kan fylla på min AC? Har änna blivit varmt i bilen nu när den lagt av. Tacksam för förslag och ev prisuppgifter. Har en 523ia touring -98 Women loves BMW | |
|
Om du vill hitta ett "reko ställe" att fylla din ac så bör du ha i åtanke att det troligen blir byte av kondensor också,vilket gör att för att få kyla i bilen igen blir en kostnad som iaf hamnar kring ca 6-8 papp.. Sedan så kan det ju vara andra fel naturligtvis,men vanligt i "lite modernare bilar" så korroderar/havererar kondensorn först. Men visst,det KAN ju tänkas att det räcker med en provtryckning och fyllning för att återfå kylan. Menar alltså att en reko firma INTE bara fyller systemet och låter en eventuell läcka "vara kvar" s.a.s.,utan de får inte bara fylla ett system utan att först byta ut ev. defekter i systemet. Bara som ett tips,visserligen inget svar på din fråga utan bara ett "förtydligande" av arbetsgången :) Mvh Janne. |
|
|
Kolla med: Länk Provtryckning samt kostnadsförlag ges kostnadsfritt BMW CS #5139 |
|
|
Har varit i kontakt med expertkyl i gamlestan och dom är kanontrevliga att ha med att göra. Provtryckte min ac för några veckorsedan, hittade inga läckor så dom fyllde systemet. 1000spänn kostade det. Tyvärr visade det sig vara en läcka i alla fall så jag åkte tebaka och konstaterade kondensor och dom beställde hem den på Måndag. Hämtade den idag onsdag (ca:2200:-) och har monterat den själv. Under förutsättning att jag har fått ihop det tätt så får jag fyllningen gratis imorgon, dom lämnar nämligen garanti på fyllningen som gjordes. PeterB Länk |
|
|
Bibi åk till bilkyl spesalisten importgatan2-4 prata med Ronny tel 031528732 1375kr för ac fyllning å även spårmedel i fal den är sönder å dom lämnar ett års garati på allt dom gör.. Det är ett bra ställe man för bra sörvic där tycker jag å det är a och o tycker jag jag har själv lagat min ac där så ring eller åk till dom å prata med Ronny Jigsaw |
|
|
Tack grabbar för alla sjyssta tips!!! Kommer att njuta av sommaren med en kallare bil.. Women loves BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.