AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
917

330 Värderings Frågor Inför Köp

Tjena

Jag sitter förbrilt och letar en 330 inför sommaren, hittade denna i tyskland som har precis ALLT jag ville ha
Länk

Tyvärr dock vid lite närmare petande så hade ju föregående ägare "tappat bort" serviceboken vilket tyvärr gjorde bilen helt onitressant och så att ägarn av oförklarlig anledning tagit bort bmw emblemen och lackat över det

Men tillbaka till tråden, jag letar en 330 med följande utrustning

Komplett servicebok (tysk eller svensksåld spelar ingen roll bara historiken sämmer)
Facelift (02 och framåt)
16:9 Navi
Sportstolar i skinn
Stora M paketet
Stora färddatorn
Bmw gsm (inte ett måste men vore trevligt)
Cupe eller sedan spelar ingen roll men inte en touring
Om bilen finns i tyskland eller sverige spelar ingen roll jag är beredd att åka en bit för rätt bil

Vad tror experterna man får ge för en sådan bil räcker 150.000 eller måste man kasta in mer pengar?

Det verkar otroligt svårt att hitta en 330 med 16:9 navi och dom få man hittar verkar tyvärr vara touring

Ju fler åsikter destå bättre
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Du hittar säkert en bil med tiden. Leta inte ihjäl dig efter "stora" m-paketet eller "stora" färddatorn bara. Det finns nämligen inte... ;)

Bilen du länkar till är ju inte facelift...och fast säljaren skriver "sportsitze" så ser det inte ut som sportstolar...

Vad menar du egentligen med "stora" M-paketet? M-sportutrustad kanske?
Som exempel så har ju bilen du länkar till M-paket II (aerodynamik), men är inte i övrigt M-sportutrustad. (precis som min fd bil, se länk nedan)

Precis som Anders S så ställer jag mig också väldigt undrande till "stora färddatorn"...

Ang pris så kommer förstås en coupe att kosta mer än en sedan...och för 150' får du inte en 02- coupe med den utrustningen...åtminstone inte i Sverige (import el sv-såld)...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tycker inte heller det ser ut att vara sportstolar. Förmodligen oäkta fälgar också då den fälgen inte finns till annat än M3.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En 330Ci -02 med den utrustning du vill ha samt rätt historik hittar du knappast varken i SE eller DE. De exemplar som man ibland ser på Blocket eller Mobile och är billiga är i regel det av en anledning. Bilen du länkar till har inte M-sportpaket II däremot så är vissa detaljer eftermonterade.

När det gäller priserna så är ju sedan i regel avsevärt billigare än coupé men kan ju vara svårare att hitta med den utrustningsnivå du letar efter. Jag har själv tittat en del efter en Touring med liknande utrustningsspec och dom ligger ofta uppåt 20'€ om det inte ska vara alltför många mil på mätaren. Prismässigt så brukar touringen ligga någonstans mellan de två andra modellerna.

Börja med att kolla på www.bmw.de vad prisnivån ligger på där för intressanta bilar. Då vet du vad en ärlig och fin bil kostar hos märkeshandlare i DE. Priserna hos andra handlare och privat ska ju ligga lägre men inte hur mycket lägre som helst för då finns det i regel någon anledning till det låga priset.

___
//Ulf
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det kan nog ta en stund att hitta en bil med den utrustningen och med schysst historik, men det är inte helt hopplöst. Frågan är väl om du kan tänka dig att avvara någon del av utrustningen för att slippa vänta så länge på att en bil med precis rätt utrustning kommer ut på marknaden. I så fall finns det exemplar på blocket som har stora delar av det du vill ha, om än inte allt. Om det är viktigt med all utrustning som du har specat upp så är det nog bara att börja söka på alla sidor du kan komma på och sedan kolla vad de får in varje dag för att se om ett intressant objekt dyker upp..

Angående priset så hade jag nog gissat på att en coupé med den utrustningen kostar betydligt närmare 200k än 150k. Jag har bara sett -03:or med facelift (kom den verkligen -02?) och de brukar ligga på över 200k. Som sagt så är sedaner en bunt sedlar billigare så där kommer man säkert undan med under 200k för en bil med rätt utrustning. Detta är priser jag har sett i Sverige, letar man i Tyskland gäller nog andra priser. Där är ju också lättare att hitta bilar med specifik utrustning.
4dörrars är nästan att föredra då vi har en grabb som också ska åka med

Det jag kan tänkas avstå ifrån är väl navin, även om det svider lite

Verkar dock vara lite dåligt om fina 330 på blocket, speciellt då jag letar efter en svart eller blå
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priserna är generellt inte lägre i Tyskland men utbudet är större. Skippar du Navi så borde utbudet öka framförallt på svensksålda.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.