|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt kondensor på bilen och tänkte dela med mig av mina erfarenheter av pris i Sverige vs Tyskland. Jag kollade runt lite på reservdelsfirmor här hemma och den billigaste jag hittade kostade 2700:-. En begagnad på skroten som dessutom hade fått en liten smäll skulle dom ha 1800:- för. På Ebay.de hittade jag en som jag köpte för 107 euro inkl. frakt. Ja den var ny, men det enda kruxet var att jag fick förskottsbetala när den skulle skickas till Sverige. Men jag kollade referenserna på säljaren och dom verkade bra och seriösa så jag tog chansen och det gick fint. Det var mycket skruvande för att byta den men efter några timmar var det gjort och den nya passade fint så nu är det bara provtryckning och fyllning kvar. Så till er som ska köpa kolla på ebay. //Niklas | |
|
Jag gjorde samma sak förra året, funkade toppen! För övrigt så är det ganska riskfritt att betala till en firma via förskott, skulle man bli utsatt för bedrägeri så får man oftast ersättning av sin bank. //C |
|
|
Hej! Vilken firma var det? Mvh Jonas |
|
|
Det var här. Länk. Dom var dessutom bra på att svara på frågor via mail. //Niklas |
|
|
Kan bara intyga, reservdelar är extremt mycket billigare i Tyskland. Och att köpa från e-Bay har funkat jättebra för mig. Johan i Lund Sechs macht Spass. Coupén: Länk |
|
| Inte kostar en kondensor 2700:-!! En dryg 1000:- kostade den till en 525TDS när jag nyss bytte åt en "kund" Detta var i sverige Länk | |
|
Det skiljer en hel del beroende på vilken bil det är till. Men om det priset är över disk till kund och inte med rabatt och utan moms osv är det nog ett väldigt bra pris. //Niklas |
|
| 525 TDS och 525i har samma kondensor, kundpris 1190:- rakt över disk, inkl moms utan rabatt. Mitt nettopris däremot är ointressant i sammanhanget | |
|
Jag menade skillnad mellan e34/e39 men det är ändå ett väldigt bra pris. Synd att jag inte visste det innan jag köpte, men nu kanske det är någon annan som ska köpa som har snappat upp det. Jag säger som så många före mig, man lär sig något nytt varje dag. //Niklas |
|
|
Ja, helt klart, mellan olika bilar skiljer det mycket i pris.. Du vet hur det är nicaon, ibland vinner man, och ibland förlorar man.. och jag säger som jag sagt förr.. jag har nu hitta min reservdelsguru! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.