|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar hur E39 är kvalitetsmässigt. Har den några standard fel? Svagheter? Hur är det med rostskyddet? Motormässigt så är 523 och 528 mest intressant.. Anledningen till att jag frågar är för att jag ser E39:an som ett alternativ nästa gång jag byter bil.. | |
|
Har du läst detta? ==> Länk __ Bilblogg: Länk |
|
|
Nej den där hade jag inte läst. Men nu har jag gjort det, intressant! Verkar vara mer problem med E39 än vad jag trodde.. =( "Mycket hög komfort men kvalitetsmässigt ett steg tillbaka gentemot föregångaren." Tråkigt, jag som trodde att utvecklingen hade gått framåt.. |
|
|
I begagnatguiden finns de vanligaste felen listade, det betyder inte på något sätt alls varje bil drabbas av alla eller ens en större del av alla listade fel. Syftet med begagnatguiden är inte att avskräcka utan snarare upplysa och hjälpa en att sortera bland utbudet. Det finns även en PDF-fil längst ner på guiden med en checklista som man kan skriva ut och ta med när man tittar på en bil. __ Bilblogg: Länk |
|
| jag kan bara säga en sak,har alldrig varit så nöjd med någon bil som jag har äkt i mina dar.som jag är med min 523it -98årsm.kanon nöjd e39 ägare... | |
| Tror inte det är värre med E39 än med nån annan bilmodell m.a.p besparingshets. Inte att förglömma att E34:an var en dyrare bil. Jämför man med Mercedes så är kvalitétsdroppet tämligen milt. Kör och komfortegenskaperna väger upp de småfel som kan förekomma enl. min åsikt. Vill jag känna på nostalgi och evighetskvalité tar jag en tur i min gamla W123:a Där ligger nog alla BMW i lä m.a.p lång livslängd. På TV ser man fortfarande taxiruskor som är 20 år, då i länder utan salt förstås:) | |
|
I de länderna Anders-72 rullar alla bilar länge men jag håller med om att 123:an är ruskigt slitstark men så fanns det inte iheller så mycket som kunde krångla. En annan anledning till att den är så populär än idag som Taxi är Dieselmotorn som verkar odödlig. I t.e.x Grekland har de flesta rullat långt över 100.000mil. Svårt också att jämföra bilarna ( E34 och E39 ) då två bilar aldrig har blevit skött på samma sätt. Har själv haft en E34 och den var ingen hit,men jag kan ju inte dömma ut alla E34:or för det. Rättvist är nog att jämföra Bmw med Mercedes ändå som är en bil ifrån samma "tid" och då ligger Bmw mycket bra till trots att Mercan är dyrare. |
|
| Jag har kört en 300D mellan 15000 och 40000mil. Vid 26000mil byttes en styrled och vattenpumpen. Vid 37000mil bytte jag första och enda spindelleden. Vid 40000mil sålde jag den. Orginalspridarna och glödstiften satt i :) Men nu känner jag att jag svär lite i kyrkan :) En morgon med -30°C hade kylaren frusit och tempnålen slog i taket på väg till jobbet. Åkte sista kilometrarna med vilt kokande kylsystem. Det bekom inte den gamle tackjärnsgalten något. Men körde gjorde man ju inte. Man åkte. | |
| Får se hur det blir..min nästa bil blir en E39:a eller en Audi.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.