|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Går det att eftermontera nån slags armstöd på en E46:a? Det skulle vara skönt att vila högerarmen när man långkör :) | |
| Den som söker finner. Nu vet jag att det går, men vart hittar jag ett armstöd som passar? Antar att det är svindyrt nytt på BMW. | |
Njuren |
Tjena! Ja köpte mitt på BMW för 1200 till min fd E46. Höjer komforten enormt dvs värt vartenda krona! |
| Det blir så stor skillnad alltså? Är det enkelt att montera själv. Har du bilder på hur det ser ut? | |
| vilken färg,letar du efter?är det bara armstödet eller med mittkonsoll?... | |
| Jag vet inte. Vilket som. Det är ljusgrå skinn jag har på min. Vet inte om det finns olika gråa nyanser men den är ganska ljus iallafall. | |
| Jag har eftermonterat en sån på min gammla BMW,köpte den på BMW för ca 1200-1300 med mugghållare och mynthållare.Det ingår en sån bruksanvisning och man måste vara händig för att kunna fixa det. | |
|
Har precis monterat ett i min e46. Beställde ett genom BMW, de kollade upp övrig inredning i bilen via regnr så att mittarmstödet skulle matcha, skrev ut monterings anvisning. Tog mig ca 1,5 timme(kunde gått fortare om jag hade gjort rätt från början) med hjälp av en PH2 mejsel, 13 mm blocknyckel, 13 mm lednyckel eller hylsa och en plastbit att lirka lite med. Se bara till att du inte klämmer några kablar vi monteringen, kablarna till handbromsen och askkoppen bak drar man igenom ett hål på armstödet(nämns inte i beskrivningen). |
|
|
Skulle inte kunna klara mig utan mitt armstöd - inget att fundera över! "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
| Går faktiskt rätt bra utan, överväger att skita i att eftermontera! Det ni! :) | |
| Det är helt klart värt att skaffa mittarmstöd. Tror att du har igen dom där 1200-1300 när du säljer bilen. | |
|
Ett par veckor in i bilägandet har jag kommit fram till att jag måste ha armstöd till min bil. Jag hittade en på blocket, han vill ha 950 kr för den. Den är i svart skinn, och min fråga är, finns det en alcantara-armstöd till en e46:a eller? Ni som har en bil med m-sportpaketet med armstöd originalmonterat, hur ser den ut? Hur tror ni den passar bilens inredning? |
|
| Min fd 320 im sport -03, hade alcantra inredning men armstödet, vilket var fabriksmonterat, var i svart skinn... | |
|
Återupplivar denna tråden :) Vill eftermontera armstöd till min E46. BMW vill ha 2900 kr för ett eftermonteringskit i äkta läder. Är det ett bra pris? Det finns så många olika bud på vad det ska kosta. |
|
|
Ja, jag beställde det precis så jag hinner få hem det innan avresedags ner mot sydligare breddgrader! 3505 kr för komplett kitt med mittkonsol+armstöd i svart walknappa(?) samt mugghållare och myntbox. Det blev en del pengar men nytt och BMW Original är vad pärlan förtjänar! |
|
|
Det var inte illa att BMW har e46-grejer kvar ännu. När jag skulle ha bilklädsel för 3 år sedan var det redan discontinued - fick leta i usa efter bilklädsel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.