AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.603

Uppgradera stereon + kablar + högtalare på E46

Sitter och funderar på att fräscha upp det usla originalljudet i BMW:n. Är det bökigt att dra nya högtalarkablar? Jag funderar på att dra alla kablar bak där jag tänkte ha ett 4-kanals slutsteg och sen en lågnivå fram. Ska dit nya högtalare och en enhet också. Har hört att man ska köra på 5 1/2" element fram med adapter, stämmer det? Vad är det för storlek på bakhögtalarna? Jag har en 01 - Touring.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
det är väll 5 1/2där bak också,om jag inte missminner mig...
Ok. Finns det grymma sådana också eller måste man komplettera med bas för att få bra ljud tro ?
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
är kräsen,så tycker jag du ska kompletera med sub-bas...
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Har Du ett orginalsteg bak?

Carl
Tjena,
Nej det har jag icke.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag har bytt på min. Framsystem + 12" sub. I framdörrarna skall du se efter så du inte köper högtalare med för stora magneter för det finns inte mycket djup. Om du inte vill såga sönder dörrplåten vill säga :)
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jag har dragit om alla kablar i min bil då orginal är alldels för tunna, monterat JBL GTO 5,25" i framdörrarna vilket fungerade alldeles utmärkt med högtalaradaptrarna från mds.

Jag hade samma storlek på elemten bak som fram, dock helt annat monteringshål, finns inga adaptrar till detta att köpa (notera att jag har en cab).

Till touring finns det säkerligen färdiga även bak.

Mvh
Johan
Jag köpte DLS RS5A passade kanon med djupet.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Jag har DLS MS5 i min. Djupet är inga problem och adaptrar köpte jag på BRL. Tänk på att sätta dem stadigt och lufttätt mot dörrsidan då detta gör mkt på basåtergivningen. Jag klippte ut ringar ur 2-3 st wetex-trasor och klämde emellan adapter och dörrsida för att få det tätt och lite tightare, budgetlösning men funkar prima :) Kör med originalstereon och bakhögtalare inkopplade och kompletterar med en 10" bas i sluten låda, är nöjd faktiskt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.