AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.089

740 iA -99 på Bilcity Danderyd, -vettig?

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Är sugen på den men jag har 40 mil för att åka att titta på den. Är det någon som känner till något om den? Verkar det som står i annonsen på blocket okej? Några varningssignaler jag missat?

Den verkar ju inte ha dubbelglas iofs, det vill man ju gärna ha!

Vill ju inte åka ner och hitta en ramsned oljerykande skithög.....

Länk

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
värkar vara ett intresant objekt.absolut värt o kika på,måste jag säga...
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag köpte min 740IA '99 från Bilcity Danderyd, och jag har aldrig ångrat det köpet. Bra handlare, utmärkt bil. Det säger förstås inget om skicket på den här vagnen, men jag tycker du ska ta en titt.

Förresten: Jag köpte min bil 2005, den hade då gått cirka 12 700 mil och hade ungefär samma utrustning som det aktuella objektet. Jag gav då 149". Så priset på 109" borde du kanske försöka pressa, med tanke på att den här bilen gått betydligt längre.

Wilhelm Svenselius
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Tackar för inputen!

Det känns jävligt svettigt det här då jag aldrig köpt en bil i den här prisklassen förrut. Har fastnat för den här jämfört med de andra jag hittat på nätet. Den importerades när den var bara några månader gammal, vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken...

Hade hoppats hitta flera i samma prisklass (gärna lite billigare) och allra helst en 750, jag har fått för mej att det är tryggast att köpa en sån här bil på en bilfirma fast det kanske blir lite dyrare, men det kanske är bara inbildning...

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Vart mindre intressant när jag kollade vad försäkringen skulle gå på....
19 000 per år med Trygg Hansa, 33 år 14 skadefria år, jävlarns!

Ska kolla upp sockenbolgen och Vesta i morgon, har dom inte något bättre alternativ så kan man ju glömma den här drömmen.

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Jag är 24 år med 6 skadefria år och betalar mindre än 1000 kr i månaden för halvförsäkring av min 740iA '99. Med tilläggsförsäkring som ger mig lite extra pengar om bilen går förlorad. Försäkringen är givetvis skriven på mig. Bolaget är If.

Var bor du? Antingen har du oturen att bo nånstans där folk gillar att sno/sabotera bilar eller så ska du dumpa Trygg Hansa. Priset du anger är hutlöst.

Wilhelm Svenselius
Med tanke på att samma företag anser att ca 200000 är ett rimligt pris för en BMW 745i (av 2003 års modell, som gått 12.000 mil), tycks det vara väldigt mycket pengar för objektet.
Lite ironiskt menat, men ändå värt att nämna vid eventuell förhandling. Diskussionen finns här: Länk

Mvh
Mikael
Visa användare
81
Håkan W
750iAL -96
320iK -88
Jag har gjort en snabbtitt på bilen och okulärt ser den OK ut i karossen förutom div repor på bakre kofångaren. Helhetsintrycket var att tidigare ägare kanske inte var någon pedant. Mattor i kupén och i bagareutrymmet var inte helt fräscha. Åker jag och provkör återkommer jag.

mvh Håkan
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Jag bor i Sundsvall, ingen storstad direkt. MRF kan helförsäkra den för 12800, dyrt men betydligt bättre. Aktsam vägrade, Vesta går det ju inte att komma fram till, minst 70 pers i telefonkö hela tiden. Har lagt in en förfrågan på insplanet så vi får se vad dom kan ta fram. Sockenbolagen var skeptisk, men om jag flyttade alla mina försäkringar dit först så kunde de räkna lite på den här bilen också.

En kompis var och tittade på den idag, däcken var rätt slitna ingen motorvärmare och inte isolerglas i dörrarna. Inga vinterdäck var med heller. Priset känns ju lite väl i överkant faktiskt. Men den verkade i hyffsat skick annars. Värt att notera var att den stog på laddning för den hade tydligen dragit ur batteriet. Tål nog att suga på lite den här...

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Folksam ville ha 12 500 per år i helförsäkring, -Humor! Auro ville inte veta av bilen alls. Vesta ville ha 7 896kr, en viss skillnad kan man ju lungt påstå!

Hittade en annan -99a på Fyndbörsgaraget i Solna, den hade inte alls gått lika långt men den säljs privat, är lite osäker på det...

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Spårade ur igen, vart en 750 -96, satan vilket klipp det är i dessa motorer!!!

Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

När jag låg i 180 blås ringde en polare, han trodde jag satt hemma i soffan, hörde inte ens att jag satt i en bil! :-) Man är ju nästan besviken på motorljudet, hörs ju inte, går som en elbil fast snabbare! När man står och gasar stilla stående så låter den som en gammal b21a i en volvo, bara fläkten man hör..

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag håller med, har man köpt en il med V12 så skulle man ju vilja höra den... Funderar på att ersätta sista burken med ett par rör istället. Men du borde istället lägga tiden på ditt dubbelturboprojekt, hoppas den kommer ut snart...

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.