AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.182

Vad kostar bromsbyte?

bu
193
burner
M2 lci -18
Rubriken var lite kryptiskt kanske.. men vad kostar nya skivor och bromsbelägg till en 330 cab hos bmw? och ev. arbete? Var in på bmw idag på lunchen men var någon dryg sak som skulle göra så klart allt han kunde bara för de fanns en bakom disken så fick åka utan att kolla.. så tänkte skicka ut frågan här på forumet istället lite snabbt istället.

När jag bromar nu så gnisslar de lite jobbigt och speciellt i med de normala trycket på bromspedalen så lite små jobbigt när man kör inne i stan som sagt.. sedan har de länge på höger fram hjul blivit extra mycket svart skit som kommit ut.. och väldigt lite på vänster fram hjul om man jämför med höger. Men inga problem med bilen i övrigt på besiktningen idag mer än att han kunde se att höger bak klossarna var lite slitna och kanske skulle bytas men inget som behövdes besiktas om eller så.

Vad rekommenderar ni? byta både skivor och brombelägg på samma gång och i så fall runt hela bilen eller bara där det är slitet? skulle vilja byta nytt runt om så man får samma verkan som sagt.

/burner
ji
729
jigga
428i coupé -2014
På BMW skulle dem ha 1050 :-/skiva fram och 1200 för beläggen. Alltså ca. 3300 :- för bara skivor och belägg när jag skulle ha till min förra veckan (också 330 grejor). Jag har beställt skivor och belägg från Motornord och får grejorna imorron, kan återkomma mer när jag vet vad det är för ngt. Priset blev 1675 :- + frakt = 2000 :-.
Tycker det är värt skillnaden att testa!
Om du ska byta skivor också får du själv avgöra, börjar slitytan bli djup på skivorna eller ratten har börjat skaka är det dags att byta skivor också.
bu
193
burner
M2 lci -18
Okej.. Har känningar så kan köpa saker billigt men inte direkt av bmw, utan annan firma men då ej orginal delar men bmw kanske kör med liknande som motornord har.. fick ett luftfilter där i fredags.. beställde 1700 på torsdagen så mycket bra service måste jag säga..

Ang djupa spår så är det förmodligen det.. tyckte jag kände de sist man kände och kollade på skivorna.. ang skakningar vibrationer så är det en hel annan femma pga en skada som hände i höstas och BMW och plåtfirman har inte fått ordning på grejorna än! samma fel idag som de var innan alla fälgar byttes och stötdämpare och typ allt. Men har klagat sedan skadan hände att bilen började dra när man bromsade hit och dit.. så skall få dom att byta skivor och belägg.. för kan mycket vara så att dom fått en del smällar. Men nog om de.. du mer än gärna berätta när du testat.. är själv borta på arbete tills måndag därmed utan den "rätta" bilen =)

/burner
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.