|
|
|
|---|---|
|
Hallå i sommar-värmen,hittat en E-46a 320 touring 05 med 11800 mil på mätaren som jag gillar... Den har gått som företagsbil i södra Sverige o är fullservad hos olika BMW verkstäder,men...jag tycker att det är rätt många mil! Har du någon åsikt i frågan o eventuell erfarenhet av E46a med över 10.000 på mätaren så vore jag tacksam för ditt inlägg. Vågar jag slå till o köpa? Skalman | |
|
Visst, rätt många mil på 2 år, men sannolikt landsvägsmil som är betydligt skonsammare mot bilen. Om du inte själv kör så mycket och bilen i övrigt verkar bra, skulle jag inte tveka på 11800 mil, det är inte särskilt mycket för en modern bil. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Dessa mil ska inte vara nått på en BMW i allafall om man kollar på äldre modeller. Men kolla noga som F-- varje bil har fel och i mitt fall var lite olja på värmeskölden desamma som en sprucken topp. Inte för att det har med milen att göra (BMW fabrikationsfel) men jag vet inte hur BMW ser på garanti när man passerat 10000 mil. |
|
|
Värmeskölden? Var sitter den? Hittade lite läckage kring oljepåfyllningen,men kan det vara allvarligt? Skalman |
|
|
Det sitter 2 plåtar (värmesköld) precis ovanför grenröret. Läckaget synns inte på plastkåpan som sitter över ventilkåpan utan man måste skruva bort den. Ett busenkelt jobb på max 3 min. |
|
|
Tack för snabbt svar,ska kolla den extra noga i helgen då jag räknar med att ta med mig bilen till OKs "förstördetsjälv" hissa upp o verkligen gå igenom den så gott en amatör kan. Skalman |
|
|
Hej! Min 330 cab har 15000 mil på mätaren. Jag har kört den i ur och skur, sommar och vinter, lössnö och saltslask, innerstad och Europa runt. No problems. Grejjerna håller. Jag köpte den på strax över 10.000 mil och har bytt lite bromsbelägg, styrdon till Xenon, lite stag eller var det nu var. Helnöjd. Carl |
|
|
Min 323Ci-00 har gått 27000 mil nu, är fortfarande nästan som ny. BMW CS #5206 |
|
|
Tack för svar,låter som om jag kollar noga kan köra många bekymmersfria mil... Skalman |
|
|
Håller med övriga,milen är inga problem så länge bilen underhålls rätt så. Grejen me den här bilen är ju priset,de ska ju ligga en bit under marknadspriset me tanke på mil och att garantin e förbrukad. Tänke på va många som använder sina bilar flitigt,många 1000 mil per år...helt plötsligt känns mina knappa 16000 mil som ingenting,men så används den heller inte 365 dagar om året. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.