|
|
|
|---|---|
|
Någon som har tvättat bilen på "Wash a Car" i Malmö och kan rekommendera stället? Behöver man själv ta med hink, svamp och bilschampo eller hur funkar det där? | |
|
Nej du köper poletter och så använder du deras högtryckstvätt och skumborste. Inget speciellt direkt. Annars har statoil kronprinsen en bra GDS tvätt. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Har inte testat anläggningen i Malmö men i Lund är den inget vidare, körde bara dit i brist på annat. Högtrycklansarna är klena och det är dåligt med skum i borstarna. Kronprinsen är betydligt bättre och dessutom mer funktionell under den kalla årstiden då det är inomhus. Ligger även en tvätt på Preem vid Västkustvägen (från Segevång ta bron över motorvägen) som är ok. Ingen av dessa tillåter att man har med egen utrustning typ svamp, hink, etc. Står t o m att egna kemikalier ej är tillåtna men fälgrengöring och avfettning brukar jag använda och det är ingen som klagar. Vill man köra med egna prylar så får man hitta en GDS-hall. Vet inte var det finns någon i Malmö men i Lund så finns det en bra på OK vid Kung Oskar bro. Där betalar man för den tid man är i hallen och man har med sig egna bilvårdsprodukter. Högtryck, spann, dammsugning finns dock att utnyttja. Det finns även platser med lyft och verktyg att hyra. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Turtles spolplatta på gastelyckan är klart bättre. De kör varmvatten tillsammans med deras rengöringsskum. Det gör gott på vintern när man avfettat bilen innan. Vid svampning är Kung oscars bro det självklara valet helt klart. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag tycker att alla sådana här anläggningar som jag provat har varit fullständigt värdelösa. Turtle-anläggningen i Lund är väl den som är minst dålig. Nej, jag lämnar numera iväg bilen till Ashirsons bilvård på sallerupsvägen. 99:- för en korrekt utförd handtvätt enligt konstens regler. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Wendtan: den hade jag missat men på Gastelyckan är man väl bara om man är Volvoägare ;) Numera är jag utflyttad från Lund så man har hittat andra alternativ. Kalle: Måste man beställa tid innan eller är det bara att köra förbi på Ashirosons? ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.