|
|
|
|---|---|
|
Ja jag vet att det skrivits hyllmeter om detta i forumet. Men efter att ha läst alla inlägg blir jag faktiskt inte så mycket klokare... Min BMW E34 Touring -96 25.000 mil på mätaren. 17" fälgar med "Ventus K102" 235/45 sulor på, känns inte som kvalitetsdäck, Ventus alltså??!. Vibrerar som SATAN kring 90 Km/h, det är alltså inte alltid som den vibrerar men nästan alltid och väldigt olika amplitud på vibrationer. Saken är den att vibrationerna verkar INTE fortplanta sig upp i ratten. Utan det är chassi/karros som vibrerar. Om jag accelerar förbi 90 så vibrerar det i regel inte så farligt, men om jag kryper upp till 90 och lägger konstant hastighet här så kommer vibrationer. Mycket om det man läser kring vibrationer verkar komma av hjulens upphängning osv. Men det känns som att om det vore detta som var problemet så skjulle det i alla fall kännas i ratten??! Är det någon som har erfarenheter/teorier(gärna verklighetsförankrade) kring att chassit vibrerar men inte ratten så får ni gjärna skriva en rad... Tack på förhand! Kjell | |
Smiley© |
Jag hade vibrationer i karossen/stolen vid ca90-110 förut på min E34. Trodde det var ena bakhjulet fast det var nybalanserat för att det var något ovalt, så jag lät det vara så eftersom jag inte hade lust att köpa ny fälg då. Men sen kom jag på att vibrationerna hade upphört en dag, det enda jag kan komma på att jag har gjort som kan påverka detta var att jag har bytt casterstagsbussningarna och silentblocken. Och efter det man läst här så tror jag att det var casterstagsbussningarna som tog bort mina vibrationer. Casterstagsbussningarna såg inte jättedåliga ut men hade lite torrsprickor runt distansen i mitten, så jag tror inte dom måste vara genomruttna för att ge vibrationer i karossen. /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.