AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.682

Erfarenheter/Åsikter om Wellkept i Solna

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Eftersom jag har en ny bil vill jag lämna in den på en lackbehandling typ MrCap. Jag fick reklam från Wellkept i Solna som gör en liknande behandling och undrar om någon har några erfarenheter av detta företag.

Jag ringde upp dem och de verkar väldigt serviceinriktade och seriösa.

Min tanke var lite att man hos MrCap blir "en i mängden" men hos en liten mindre firma kanske varje kund är viktig och att de anstränger sig lite hårdare... Tänker jag fel då?

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!

Jag har provat runt på många ställen inklusive hos Christian på Wellkept. De gör volym med bl a BMW Solna som en av de stora kunderna.

Allt beror på vilken bil du har och hur länge du skall ha den.

Jag lämnar min hos Doktor Jörgen på Länk med de premisser du anger som rätt tankesätt.

Var och en finner sin egen specialleverantör.

Lycka till!
Asken
Ao
50
Aouseus
320 -99
Hej!

Du vågar lämna till Christian (som för övrigt också är lite lätt galen i Porsche...brukar stå en i ett hörn med skynke över som han tävlare med ibland...) Du har även Waxdepån ute i Täby också www.waxdepan.se där Bosse och Lotta sköter ruljansen.
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Tackar för inläggen. Jag tar och testar Wellkept. Jag kan ju alltid posta resultatet här sen ifall jag kommer ihåg det.

=)

Lennart Nilsson (s)
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag har tidigare anlitat MR cap, har fungerat bra men väldigt opersonligt.
Av samma anledning har jag valt att inte anlita general agenternas service organisation för bilarnas mekaniska underhåll, Jocke på AutoClinique och Bertil på K3 servar mina bilar.
Min dåvarande kund hade en del (negativa) kommentarer angående min dåvarande bruksbil, gul Porsche var inte populärt, ny bil behövdes, snabbt.
Hysteriskt letande påbörjades, jag ville ha en 3-serie touring med dragkrok.
Hittade en 328a touring med krok hos www.kvd.se, bjöd men i sista sekunden var det ngn som bjöd över, trist, hade ställt in mig på den där bilen och fortsatte att leta.
Blev förvånad när KVD ringde mig och sade att mitt bud var högst, tydligen hade dom hade haft ett databas haveri och tappat bort sista minuten buden :-)
Jag åkte till kvd i Åkersberga och kollade in bilen, de hade uppenbarligen inte varit älskad av den sista ägaren. Maskinellt var den sisodär, gick som en hink skrot men jag chansade på att det var det stora hålet i slangen mellan luftmassemängmätaren och filtret som var orsaken till det.
Bilen var ”norrlandskörd” och hade gått massa mil på grusvägar vilket hade satt sina spår.
Innan finansbolaget tog tillbaka bilen så hade ägaren hunnit med att montera svarta rutor och stress röka i den. Konkurs är säkert inte trevligt och bilens interiör indikerade att stressnivån hos ägaren varit rätt hög månaderna innan KVD sålde den.
Har sett vackrare bilar, men priset var bra och den väckte garanterat inte några jante känslor hos min kund.
Och vad har det här med wellkept att göra?
Jo, på rekommendation av en vän så ringde jag Kristian.
Kristian gillade BMW och utmaningar och bokade in en tid.
Lämnade bilen och hade inte några större förväntningar då förutsättningarna enligt min uppfattning inte fanns.
Det var helt enkelt en bil som försummats och försunkats.
Förvånad räcker inte att beskriva min känsla när jag såg resultatet, snarare chockad.
Dom där svarta rutorna var borta, samtliga stenskott var åtgårdade, lacken var skinande blank, interiören kemtvättad och ngnt hokus-pokus medel hade använts för att få bort rök-stanken.
Har aldrig sett en sån förvandling av en bil. Fick en sån där wheeler dealer halleluja moment känsla och sken lika mycket som bilen.
Hade den i 6 månader och fick faktiskt 8 tkr mer när jag sålde, det var nog en kombination av databas haveri (kvd är aldrig billigt) och wellkepts behandling.
Wellkept har fortsatt att ta hand om mina bilar, glatt gäng som gillar bilar och har en skönt personligt förhållningssätt till sina kunder.
Under åren har det väl blivit en 5-7 stycken sisodär.
Den som wellkept gillade absolut minst var den där jeepen, surt regn i södra tyskland hade förstört klarlacken, en konstruktion med massa skumma veck i plåten gjorde att det var svårt att komma åt med polermaskinen.
Bilen dom gillade mest var nog min oranga Porsche 911RS-73 replika, den ville dom behålla :-)
Jag har bara positivt att säga om wellkept och skall lämna in min till-och-från jobbet bil (renault clio sport) på behandling nästa vecka.

/Anders

Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Nu har jag fått tillbaka min Passat och är väldigt nöjd. Om de nu gör volym måste de vara förbannat effektiva för när jag kom i morse tog sig Christian tid och visade vad de gjort med bilen och gick igenom alla skrymsen och vrår så att jag kunde se om de missat något. Inte hade de det, bilen är skitsnygg! Jag valde stora behandling för ny bil och då gör de lackbehandling, impregnerar/behandlar klädseln, rengör motorrummet och någon slags glasbehandling.

Jag har varit med om att man fått tillbaka nyckeln efter betalning och att man stressas iväg så att man får gå igenom bilen själv hemma sen och om man hittar något att klaga på så antar jag att det blir svårare att få något uträttat. Här fick jag chansen att snacka med ägaren direkt ifall jag skulle ha funnit något att invända mot. Det tycker jag visar på att de prioriterar sina enskilda kunder. Jag såg heller inga tecken på slarv eller att jobbet stressats på något sätt.

Nä, jag är skitnöjd. Jag tycker absolut att man kan rekommendera Wellkept.

=)

Shifty
Leg: Passeägare

Lennart Nilsson (s)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.