AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
524

Servotronic M5 E34

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det servotronic på M5 E34 eller är det vanlig servo?

//Schnitzer
På dom med nürburgringpaket är det servotronic..
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
De som har nürburgringpaket, är det bara 95:or eller finns 89-94 med det också?

//Schnitzer
Jag är inte säker men jag tror att alla 3,8:or har det,jag har då det på min 92b 3,8 tror inte det finns på 3,6:an som vissa tycker är sportigare pga trög styrning och trög koppling.Paketet består av den adaptiva fjädringen, kraftigare kränghämmare bak,servotronic samt 9" bakfälgar. Jag tycker att allt det där funkar skitbra.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, det låter ju bra. Jag har servotronic på min 750i och det vill jag ha på nästa bil helst.

//Schnitzer
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
95:orna hade det som standard!
Till tidigare 3,8-liters fick man köpa till det om man ville ha det!
3,6-litresmodellerna fanns det inte till!

Per L
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var -95 som det kom 18" hjul som standard på M5, eller?

//Schnitzer
Japp det var -95. Tycker att 3.6an är lite roligare att kör pga det som redan har sagts här. Har kört 3.8 också innan jag köpte min -89. Mitt råd är att du provar bägge innan du bestämmer dig. Vilken du än väljer får du en bil utöver det normala! 200% körglädje garanteras! Om du är intresserad så har jag min till salu. Måste tyvär göra mig av med den pga behovet av en kombi :( Du kan ju maila eller titta på BmwBörsen för mer info. Bilen finns i Blekinge.
Lycka till!

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
sebbe_bmw
Gutte: Kör en M5 Touring!
Kostar kanske men jag hoppas att det blir en BMW iaf!

Sebbe
sebbe_bmw: Det blir nog en Audi S4 eller S6 Avant. Provkörde en kompis S4 och det är ju inte samma som M5an, men jag har tyvär aldrig varit förtjust i BMWs kombibilar. Men jag köper ju inte 2.2 an utan V8:an i Audin. Det blir ju inte SÅ mycket effekt förlust :) Kan vara kul att prova att ha en turbo någon gång också! Men efter den blir det nog en M5 -99 eller något.

Det finns inga för stora motorer, bara för små plånböcker!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.