|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Funderade på om det finns programuppdateringar för E65'an? Det finns ju en massa uppdateringar för t.ex navigatorn i E38, E39, X5 etc. Hur är det med E65? Nån som vet? | |
| Det är väl Mk4 i din? så då gäller samma uppdateringar som för E39 mfl , det du måste ta reda på är vilken version du kör på nu i navin för att se om ngn nyare version släppts. | |
| Det e fel...7-seriens navi är en blandning av mk4 och idrive navin...Så om du vill ha uppdateringar så får du snällt åka till BMW,så kopplar dom upp sig till bilens dator o uppdateringar navi o allt annat som finns--- | |
|
OK, tack för infon! Ska släpa mig till BMW. |
|
| BMW uppdaterar ogärna SW i E65! Man skyller på att det kan medföra inkompabilitet med olika HW som bara kna avhjälpas med utbyten som kunden får betala. Att uppgradera en NAVI01 (CD-baserad) ger inte så mycket, bättre att byta till en NAVI02 (DVD) | |
| Min är DVD baserad. | |
|
Steaman, det där förstår jag inte. Jag tycker du ska byta verkstad om de säger så där. Klart att de uppdaterar är väl inte konstigare än tidigare. Jag råkade ut för att navin hängde sig efter en komplett uppdatering av allt i bilen, men det löste verkstaden genom att göra bilen spänningslös i tjugo minuter sen funkade allt perfekt och jag har kört 800 mil sen dess utan problem. |
|
|
Det var BMW i Solna! Samma ståndpunkt har BMW gått ut med i USA, på grund av påtvingade gratis HW- byten efter uppgraderingar. Jag hörde samma argumentering från Novation i Uppsala där fick jag rådet att kombinera mitt byte till DVD-navigator eftersom den i sin tur kräver en SW-uppdatering av bilen.. Jag har dock gjort uppgraderingen hos Borgs bil i Vällingby utan bråk, kanske eftersom de missförstod beställningen och trodde att jag ville få navin uppgraderad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.