|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny här på forumet;) Min E-30 89:a luktar bensin under färd. Några tips om vad de kan vara? VH Petter | |
|
Små korta slangar vid fuelrail:en. De bruka spricka. Kolla om det är blött under insugslimpan. Kan du inte meka, kör till verkstad, det är inte helt riskfritt att dela på insuget, för det är ett måste om man inte har jättesmå händer, sen ska man inte tappa ner nåt till ventilerna heller... Mvh: Zoltan |
|
|
Kolla slangarna vid filtret, framför vänster bakhjul. De brukar spricka och börjar då läcka. När det börjar lukta stanna bilen och kliv ur och känn varifrån det kommer. Är det framifrån bilen så kolla upp det FD-ormen skrev och om det kommer bakifrån kolla upp det jag skrev. Eller så har du "tur" och det är på båda ställena. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tackar för svaren=) Kollade lite på ställena ni nämde, verkar som de läcker på baksidan av tanken där bensinpåfyllnings röret sitter. | |
|
Japp, det är vanligt! Jag har bytt tank på en 320 pga. det. Ett jäkla mekk, det går förståss att bonnmeka med kemisk metall. Har du tur, är det slangen eller klämman, men det brukar vara inloppet. Folk snålar o tankar ej fullt i plåttankarna, varför kondens bildas och rost börjar på utsatta ställen, inifrån. Min teori. Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.