|
|
|
|---|---|
|
Hej, Baklyktorna för backen fungerar ej. Vad kan felet vara? Har kollat alla säkringarna. Kan det vara ett relä eller? ///Hapsuno | |
|
Vad är det för bil? Det händer att strömbrytaren i växellådan går sönder. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det gäller en Bmw 323 ci 1996. Hur kollar jag upp strömbrytaren i växellådan? |
|
| Någon som vet hur man fixar detta? | |
|
Det sitter en brytare på sidan av växellådan om man kollar underifrån som det sitter två sladdar i. Har för mig att det är på vänster sida på växellådan. Det är bara att koppla loss sladdarna och skruva ur den. Tror den kostar en hundring på bmw. / Leon |
|
|
Nr. 15 på bilden: Länk Kan man byta ut brytaren utan att behöva ta loss på hela växellådan? Kan det inte vara sladdarna till brytaren som är slitna/trasiga? Isf, hur kollar jag det? |
|
|
Givaren kan gå sönder, det hände på min E34. Du kan alltid mäta den om du har en multimeter. Så här ser den ut: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja, det var den jag menade. Det är bara att krypa under bilen, eller hissa upp den så kan man byta den underifrån. / Leon |
|
|
Ja, men på bilden är det en e34 och ser mycket enklare ut att byta. Köper en sådan från BMW imon. Tack för hjälpen!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.