AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
630

Bmw 735ia -83:a motor renoverings tips ?

Hejsan !!

jag satt lite på blocket och hittade en gammal 735ia -83:a !!

det stog att den hade motorfel och då tänkte jag att det e väll lika bra å byta ut en sådan..

då kommer dilemmat...

1. jag har ingen meknings kunskaper utan får går till ett verkstad men då e frågan "pris" ?? vad skulle dem ta för sådant ?

2. motor - går det å sätta i en lite nyare motor så man får lite mer kräm än det var i den...(felet på motorn som satt i var troligen fel på vevstaken)

3. vad skulle en sådan reperation gå runt på ?

finns ju några motorer på bildelsbasen men tja...när man inte kan får man ta reda på...

någon som har tips ??

mvh Tobbe
Paap Reeder
Bara gissar:
- motor inköp = 3000-5000:-
- gmg motor = kompprov o s v check före montering = 1500:-
- ta ur den gamla - 8 tim
- sätta dit nya - 12 tim ... 20 tim á 500:- - 1500:- / tim beroende av typ av vst och vilka garantier som skall lämnas.

Lågt räknat: 3000:- + 1000:- + 10 000:- = 14000:-.

Det där lät dyrt. Tur att man kan skruva själv annars skulle det bli trampcykel för mig.

Maxidyrt ... d v s det som det sannolikt kommer att kosta är:
5000:- + 1500:- 30 000:- = 36500:-.

MVH /// Paap R

hmm...jaha...det låter ju inte så dumt ändå...fast de e ju bara hitta allt oxå !!

den bilen ja talar om finns ju här på annons oxå !

Länk

så jag vet inte om man ska ge sig på det eller inte :S i mina ögon ere en liiiiiten fin pärla....drömmen e ju ha en 6-serien :D 635ci eller något !!! åhh va fiiina dem ee !!!!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm...Om du ändå tänker handla så tänk på vad fin BMW du kan få för dina eventuella "renoveringspengar" utlagda på 735 objektet :)
Just E23.an brukar inte hålla så bra i värde heller.

Om du nu som det verkar vill ha en 635 Csi så kolla efter en dylik istället tycker jag..

Mvh Janne.
Paap Reeder
... håller med Janne.
Ett sådant "projekt" går det inte att få ekonomi i utan olja på fingrarna.

MVH /// Paap R
då ere bara lägga ner dem iderna man har :)

det e ju som ni säger...lika bra å lägga ut dem pengarna i en annan bil istället för renoverings obj. !

tack för alla tips....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.