|
|
|
|---|---|
|
Hejsan !! jag satt lite på blocket och hittade en gammal 735ia -83:a !! det stog att den hade motorfel och då tänkte jag att det e väll lika bra å byta ut en sådan.. då kommer dilemmat... 1. jag har ingen meknings kunskaper utan får går till ett verkstad men då e frågan "pris" ?? vad skulle dem ta för sådant ? 2. motor - går det å sätta i en lite nyare motor så man får lite mer kräm än det var i den...(felet på motorn som satt i var troligen fel på vevstaken) 3. vad skulle en sådan reperation gå runt på ? finns ju några motorer på bildelsbasen men tja...när man inte kan får man ta reda på... någon som har tips ?? mvh Tobbe | |
Paap Reeder |
Bara gissar: - motor inköp = 3000-5000:- - gmg motor = kompprov o s v check före montering = 1500:- - ta ur den gamla - 8 tim - sätta dit nya - 12 tim ... 20 tim á 500:- - 1500:- / tim beroende av typ av vst och vilka garantier som skall lämnas. Lågt räknat: 3000:- + 1000:- + 10 000:- = 14000:-. Det där lät dyrt. Tur att man kan skruva själv annars skulle det bli trampcykel för mig. Maxidyrt ... d v s det som det sannolikt kommer att kosta är: 5000:- + 1500:- 30 000:- = 36500:-. MVH /// Paap R |
|
hmm...jaha...det låter ju inte så dumt ändå...fast de e ju bara hitta allt oxå !! den bilen ja talar om finns ju här på annons oxå ! Länk så jag vet inte om man ska ge sig på det eller inte :S i mina ögon ere en liiiiiten fin pärla....drömmen e ju ha en 6-serien :D 635ci eller något !!! åhh va fiiina dem ee !!!! |
|
|
Hmm...Om du ändå tänker handla så tänk på vad fin BMW du kan få för dina eventuella "renoveringspengar" utlagda på 735 objektet :) Just E23.an brukar inte hålla så bra i värde heller. Om du nu som det verkar vill ha en 635 Csi så kolla efter en dylik istället tycker jag.. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... håller med Janne. Ett sådant "projekt" går det inte att få ekonomi i utan olja på fingrarna. MVH /// Paap R |
|
då ere bara lägga ner dem iderna man har :) det e ju som ni säger...lika bra å lägga ut dem pengarna i en annan bil istället för renoverings obj. ! tack för alla tips.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.