|
|
|
|---|---|
|
Kan man kallibrera färddatorn? Jag kollade förbrukningen på sista tanken idag. Enligt färddatorn så hade bilen dragit 1,45 l/mil. När jag räknade ut det så blev det 1,51 l/mil. Varför? Ska tilläggas att denna tanken har bara varit ren stadskörning. Max två mil/start. Därav den höga förbrukningen. Länk Mvh. Micke Olsson | |
|
är det kanske så att färddatorn inte räknar med den bensin som tas när bilen står stilla? jag vet inte, men det är en förklaring isåfall. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
///M ax |
Jodå... Visst kan du kalibrera färddatorn... Det finns under MEKARTIPS... Jag kan göra det på Cabben iallafall... Kan även byta språk och en massa annat skoj!! Och färddatorn räknar med när du står stilla!! BMW har sin stjärna UNDER huven! |
|
Max: Det mekartipset du menar gäller bara för E36. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jodå, det skall gå på E34. Har för mig att man håller in 1000 & 10 knappen och sedan anger sista fyra siffrorna i datumet för att komma in i "extended mode" i BC-n. Default står förbrukningen på 1000 (tror jag), detta värde kan man sedan leka lite med. Skall se om jag hittat länken till dig. //Peter |
|
|
Hittade en länk. Scrolla ner förbi retrofittingen så hittar du instuktioner. //Peter Länk |
|
|
Jag har nu kallibrerat min OBC enligt Jannes mekartips. OBC:n visar 1,33 liter/mil. Miniräknaren visar 1,34 liter/mil. Detta får man nog anse som helt ok. Mätningen är gjord på en full tank med nästan bara stadskörning. Nästan allt om touring! Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.