AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.208

lysande kontrollampa för automatlåda, vad kan vara fel?

Hej! Jag har en BMW 325 IA 94 Lampan kugghjulet börjar lysa efter att bilen lagt i växel 2 sedan växlar han fint upp till 4 växlen. Någon enstaka gång har lampan börjat lysa redan från start men det är bara att stänga av och starta bilen igen så uppstår fenomenet som jag började detta stycket med.
Någon gång har han varvat alltså inte fått i 2ans växel riktigt.
Kan detta vara ett stort problem eller?

M.V.H Roy

P.S MYCKET FINT FORUM NI HAR TACK PÅ FÖRHAND.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Välkommen! Har du provat funktionen Sök inlägg Länk ?
Där kan du enkelt söka bland alla inlägg om tex automatlådor.

I ditt fall skulle jag kolla oljenivån, ev byta om det inte är gjort på ett tag.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Hej har varit hos BMW och bytt automat oljan Det visade sig när dom körde en data koll att det var en spjällsensor som hade gått sönder för den hade lite orolig tommgång så nu får vi se vad som händer delar kommer i morgon
Hej alla BMW fans har nu satt dit nya spjällsensorgivaren och bilen funkar perfekt antagligen så säger denna till datorn i bilen att jag håller fullgas så därför växlar bilen inte upp till nästa växel så nu är det bara att åka.

REKOMENDERAR ATT GÖRA EN DATA KOLL DET VAR DET VÄRT Jag som förberrede mig på att byta låda

Tack villarosa för att du besvarade mig

M.V.H ROY
yttryck
hej rayroth!
vad kostade ingreppet , jag har fått liknnade problem med min automatlåda, kuggen började lysa i kombiinstrumentet, fick orolig tomgång och väldigt svårstartad bil..
mvh
igor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.