AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.117

Någon som varit och tittat på denna 750i-96 för 33 000 kr?

Visa användare
8
Mario13
bmw 523 96
Länk

Mario
Köp och sälj i delar.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Endast en idiot säljer iväg sin 750 E38 för 30.000 :- för att oljetrycksgivaren är trasig. Om så är fallet, eller om själva verket motorn som är kass vet jag inte, men jag gissar på de sistnämnda...

BMW CS #5139
Kan möjligen vara så att bilen rullat lite för länge med oljetryckslampan på...

Verkligen billigt är det ju, och bra utrustad.
mm bara lampan som lyser och man får inte provköra.. som att löpa självdöd gris i sopsäck

----
Rasen nicht reisen
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Köper man den bilen utan att få provköra så borde man kunna få en skriftlig garanti från säljaren att motorn ej har körts och ej har motorskador därav.
Kan han inte gen en sådan garanti så har bilen bevisligen körts med lysande lampa och/eller inget oljetryck.

Mvh
Skalman
Även om motorn är skrot så är bilen värd priset enbart i delar.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Paap Reeder
Jag har ett ännu bättre försäljningsknep ...

ty jag tycker att min har börjat ta litet olja igen - nu är tråget i o f s blött efter min montering av oljevärmaren så jag har väl fått en svetspor i den inre svetsen.

Nåväl ... jag kanske också skall skriva i min annons att:
"Den som startar får stå sitt eget kast ... rivsår ersätts ej!"

Länk

MVH /// Paap R
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej! är det inte allmänt känt att när givaren blir blöt efter en "motortvätt" så kan den börga glimma!?!? det har alla mina 7or gjort iaf!

jag skulle ha åkt till bmw o köpt en givare o sedan åkt och kollat på bilen och bett att få prova att byta den och om det funkar så kööööööp och om inte så fundera.... inte direkt svårt att byta den//7an
Paap Reeder
... varför får man inte provköra om det bara är givaren?????

MVH /// Paap R
Cenny
Som ägare till bilen i fråga ska jag klargöra ett och annat.

1. Jag vet inte 100 säkert att det enbart är givaren, det kan finnas en annan anledning till att lampan lyser. Efter att lampan börjat lysa ringde jag runt till några BMW mekar som samstämmigt hävdade att det med största SANNOLIKHET är givaren som gett upp. Därmed inte sagt att det inte verkligen kan vara så att motorn helt saknar oljetryck.

2. Provkörning tillåts inte pga att jag inte helt säkert vet att oljetryck finns. Att provköra en bil där motorn helt saknar oljetryck är enligt min åsikt ren idioti. Säg sen att ett haveri skulle uppstå under en provkörning, skulle då den potentiella köparen ersätta skadan eller köpa bilen ändå? Knappast troligt.

3. Bilen är till salu av en enda anledning och det är att jag har inte tid att ta tag i problemet just nu. Bilen står fortfarande kvar utanför mitt jobb och chefen är väl måttligt glad över det. Dock är jag väl medveten om bilens riktiga värde, trots eventuell mekanisk skada, och nekar därför alla bud under annonspris. Jag är långt i från desperat att sälja men tycker det är synd att bilen ska bli stående för länge. Dock kostar den mig inget där den står heller.

4. Händelseförloppet är följande, jag satte mig i bilen och startade för att köra hem, kom på att jag glömt några papper varpå jag parkerade framför en av företagets portar. Ingen lampa lyste när jag stängde av bilen. 5 minuter senare kom jag ut igen och startade bilen. Oljelampan lyste och jag stängde givetvis genast av motorn. Efter att kontrollerat att olja fanns i motorn gjorde jag ännu en provstart, lampan lyste fortfarande och sedan dess har den stått kvar på firmans parkering utan att startas.

5. Om någon som läser detta skulle få för sig att ringa så ska ni bara veta att mitt pris gäller och bilen säljs på mina vilkor. passar inte det så behöver ni inte höra av er. Det är så enkelt.
Paap Reeder
Känns bra med denna redovisning.

MVH /// Paap R
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bra redovisning, släng in den i annonstexten så tror jag det enklare nappar.
Ga
487
Galant turbo
750iAL TT IC -88
M5 -01

Hade den inte varit så långt bort hade jag köpt den direkt, oavsett det var oljetrycket som saknades eller givaren. En motor på skroten kostar inte mycket och det är ju en baggis att byta motorn. Den är ju så satans tung att dra på bilsläp också...

*När nyfikenheten överträffar förståndet*
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
skulle den helt sakna oljetryck så skulle de vara ett jävla knackande o slamrande från ventilerna! de är ju hydraliska ventiler.

Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Känns spontant som en ärlig redogörelse. Och för de pengarna är det väl ingenting att diskutera. Visst, en chansning, men rätt köpare kan säkert göra underverk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.