AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
985

e36 spikat eller bara topplockspackningen?

ne
16
nejbo
325 Turbo -92
som sagt. ute och körde och laddade på för fullt och då small det bara.. fast ingen jättesmäll så men, och bilen går fortfarande fast det vandrar mellan 1000-2000 på tomgång och rusar upp i varv och jag lägger lite gas. och så smäller det lite om jag gasar på också. kan det vara topplockspackningen eller har det spikat så det är hål i nån kolv kanske ? går den ens om den har spikat ? eller vad skulle det annars kunna vara? tacksam för svar =)

Mvh Daniel
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
kolla så att alla tryckrören sitter fast där dom ska.

beemwee
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
har haft det problemet förut och det är det inte nu. är ganska så säker. nåt annat som är knas. hur går en turbomotor som spikat ? går den alls ?
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
berätta lite om din motor..hur mycket laddar du? orginalpackning? o-ringat? mls?

beemwee
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
inte jag som byggt motorn så har ingen värstingkoll men. han sa att det va en lite tjockare packning. och svarvade kolvar, laddar ungefär 1 bar. blåa volvo spridare, nån 850 turbo tror jag. ungefär så det ser ut.
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
oftast så går toppackningen först när det har knastrat.

blandar din olja/vatten...

trycker han ur sej vattnet? (komp i vattnet)
ryker han vitt?

om inget av det här har uppstått så e nog din packning hel.

men kolla noga om alla tryckrör sitter som dom ska

beemwee
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
ingen olja i vattnet.. och den ryker mycket men inte mer än vad den gjort förut. men den ryker inte vitt. och tryckrören ska sitta där som ska för det har jag haft problem med förut men då ville inte den inte gå alls och så lät det inte som det gör nu. när man gasar på så smäller det till då och då. känns som att det är ganska allvarligt.
Ha
214
Hael
M50 E30 TIC
M5 E34 3,6L
320 E30 TIC snik
hittat felet?

beemwee
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
hepp.. har komptestat och det va lika bra komp i alla. så det är inte det iaf. vet inte vad det kan vara riktigt.. blir helt knäckt =(
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
pratade med han som jag köpte bilen av och han pratade om tomgångsmotorn, att den kunde nypa tjuvluft där om det gått sönder men jag vet inte, kan det vara nåt med insuget som pajjat tro? för motorn låter bra annars och går rent förutom att det slår lite ibland och att den pendlar så i varven.
An
77
Andreas Rosenquist
325ik - 87
320i - 86
Har du luftmängdsmätare? Låter nästan som den...

Mvh Andreas
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
är väl luftmassemätare tror jag.. skulle inte tro att det är den som tjallar för den får fnatten när man gasar lite, typ som gashäng. känns som att det är nåt mer i motorn som är pajj. är ju nåt som slår till eller rasslar eller vad man ska säga, men bara ibland..
ne
16
nejbo
325 Turbo -92
hittat felet nu =) va slangen som går från tryckröret och upp i under insuget som hade lossnat :D så nu går den igen ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.