|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Abbes bild är ju ett typexempel på hur illa det kan vara med folks förmåga bakom ratten. Som att dom måste ha ett riktmärke, annars går det inte! Ser ut som bilen bakom nästan har kört in i dig också.. Jag brukar också som många andra här parkera längst bort men det är allt för ofta det ser ut så här när man kommer tillbaka. Vad har ni för urval när ni bestämmer vilka bilar ni ska parkera bredvid om det inte finns något alternativ? Själv brukar jag välja att stå bredvid en Bmw då jag inbillar mig att en slags respekt uppnås. Eller någon annan tysk sedan bil. Aldrig kombi-bilar av alla märken, för det känns som att man minimerar riskerna lite iaf. Hade varit kul att höra hur ni andra resonerar=) |
|
|
Mycket observant av dig! Bilen bakom är en Atos tror jag, den stöd så när vår bil att jag fick köra fram för att komma mellan bilarna! M3 E30Länk |
|
|
Spacco: Ett tips är att inte parkera bredvid bilar med barnkudde eller barnstol i. Stressade småbarnsföräldrar som ska hem från Maxi med skrikande barn som ska tråcklas in i V70:n har inte alltid koll på omgivningen, är min erfarenhet. Barn som är stora nog att hoppa in själva tenderar att öppna dörren tills det tar stopp... Seså, flytta dig |
|
|
Finns undantag, minäldsta är sex år men hon får fortfarande inte öppna och stänga dörrarna själv, det dröjer nog något år till innan hon får göra det. M3 E30Länk |
|
|
Samma som Abbe här! Det är mamma och pappa som sköter öppning av dörrarna. Dessutom är de barnlåsta inifrån så min kombi är lugn att parkera sidan om, om man orkar gå så långt! |
|
|
Ja va skall man säga i detta . Det har kostat mig och försäkringsbolagen enorma summor genom åren men man kanske skulle sätta skottpengar på de som gör detta med dörrarna. Man kan ju som sagt inte göra mer än man gör och gömma bilen i ett eget förråd då faller det ju att man älskar att köra bil |
|
|
Fenomenet dörr uppslag kommer alltid att finnas. Man måste ha klart för sig att för de flesta vanliga människor (dvs de som inte hänger här)är bilen ett transportmedel, men för oss bilnördar är den ju även en leksak och ett sätt att ha kul. Om man nu är så himla rädd om sin bil och retar sig på dörruppslag, har jag ett råd, gör som jag. Jag kör till vardags och till stormarknaden i en skitbil som är ett transportmedel. Jag inte bryr mig ett dyft om dörruppslag eller andra småskador. De bilar jag "leker" med kommer aldrig i närheten av nån stormarknadsparkering och jag slipper reta mig på fenomenet. Mats BMW CS #5847 |
|
| Det som gör mig mest irriterad är folk som parkerar så nära ens bil så dom knappt kommer ut trots att det finns hur mycket plats som helst på andra sidan. Är dom så dumma att dom måste ha ens bil för att sikta på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.