AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
525

Vilken M5 E34

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är lite intresserad av M5 E34. Vilken ska man satsa på av 3,5 och 3,8? Eller spelar det ingen roll. Har hört att 3,5 ska vara sportigare på något sätt. Finns det några för- och nackdelar mellan dessa modellerna?

//Schnitzer
Jag har en 3,6l och den är sportigare, trögare styrning, koppling m.m. 3,8l påstås ha vissa problem med hållbarheten, men inget jag kan uttala mig om.

Mitt råd är att prova en fin modell av båda två, sedan besluter du dig.

Lycka till!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, 3,6l har jag kört, verkar trevlig. Har åkt med i en 3,8l, men har aldrig kört den.

//Schnitzer
Jag har kört båda, den ena luktar olja, trög och ibland obekväm (oftast obekväm p.g.a. modifierat chassie)manlig, = min bil. Min kompis bil, lättkörd, om du inte användergasen tror du det är en vanlig bil.

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
NOMADS FINLAND
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kör jag en M5 så kommer jag nog att använda gasen en del. Är intresserad av en Winkelhock M5 i sådana fall.

//Schnitzer
mpowercrille
her en 3.8 finns inget drag som i den . och att dom inte skulle hålla e en myt har 407hp håller utmärkt

mpowercrille
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Hur kan du ha 407hk.... vad har du gjort med den motorn?

Ät sugen på lite mer draaaag!

kör i diket eller smaka på
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
Rätta mig om jag har fel, men du har alltså bytt kammar, kolvar, bytt sprutet, sett över toppen samt mappat hela paketet. Skulle vara intressnt att veta hur mycket du fick göra för att nå 407hk. Är själv sugen på att vässa lite....
I fall du bor i Sthlm skulle det vara skoj att jämföra bilarna och se hur mycket som skiljer.
Kör själv med ommappning,utan kattar samt filter.
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Tackar för den Ivar!

Men varför byta kolvar, till smida eller?

Om jag skulle byta kolvar så kommer jag stoppa i låg kompps kolvar och hänga på en turbo

kör i diket eller smaka på
(¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.