|
|
|
|---|---|
|
Intresserad av e30 cab nu till sommarn men förvånas över prisnivåerna... Bilarna verkar inte direkt lättsålda då m,an ser bilar som har vart ute i ett par månader på blocket och återinförda igen och igen... en del bilar har vart ute i nästan ett halvår utan att bli sålda... Vad kan man begära egentligen? Vill nog ha en 325 och krav är skinn... Behöver inte mint condition men dock så får det inte vara mycket rost... En normal-skött bil helt enkelt är vad jag är ute efter... Så... Hur är det med säljandet av e30 cab och vad ska man lägga sig i för prisnivå för att få nåt vettigt? Vad kan man pruta på en bil som dom ska typ 40k för? till 35 k? | |
|
Kan bara hålla med dig, en del begär fantasipriser för åretruntkörda, tokstylade, importerade bilar. Men det finns undantag, kolla på denna: Länk Utan att veta nåt så verkar det vara ett bra ex som är rimligt prissatt. Prutmånen är ju svårt att sia om, det beror ju på varje säljare. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Håller med ovanstående Mats! Dom flesta man ser i annons är långt ifrån frestande. Bilen i ovanstående länk såg dock prydlig ut! Sedan kan man fråga sig , är det verkligen så viktigt om man får pruta 5k eller inte en spänn så länge bilen är "rätt". En välunderhållen fin bil ger så otroligt mycket mer glädje tillbaka än ett "lik". (Sk bruksskick) Rost finns ingen anledning att acceptera, det finns fina rostfria bilar att köpa om man letar. /Mats |
|
|
Jag letade E30 cab tidigt i våras och tyckte precis som trådskaparen att det inte var lätt att hitta en bil som motsvarade det jag var ute efter, trots att jag inte tyckte jag hade så svåra krav. Jag ville ha: Sexcylindrig motor Så orginal det bara gick samt så lite rost som det bara gick. Scannade av internet på bilar, fanns en hel del men tyvärr inte speciellt många som verkade intresanta. Vinterkörda, slitna och sönderstylade bilar finns det gott om men fina ex. var svåra att finna. De bilarna jag var och tittade på utannonserades för ca 50 000:- Vissa av dom hade jag inte velat köpa för 20". Fick leta ordentligt men tillslut så hittade jag en bil som motsvarade mina krav. Och visst finns det fina bilar fortfarande. Men dom börjar bli svåra att hitta! Men leta ordentligt, så kommer du hitta en. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.