|
|
|
|---|---|
|
Någon här som har provat solarplexius på sin 3:serie sedan? Hur blev det? Visa gärna bilder. Vill gärna ha toning, har dock inte kunskapen/erfarenheten till att göra det själv och det finns inget ställe i min stad som gör sånt heller. Därför funderar jag på solarplexius, synd att det bara finns i en nyans. Min bil är svart, så det kan bli lite för mycket tycker jag egentligen. Men bilen står utomhus hela dagarna och det blir tokvarmt, AC:n får verkligen jobba för fullt. | |
|
Jag kör med solar plexius på min sedan, dock vet jag inte om jag är allt för nöjd. + Passform Lätta att ta av och sätta på Ser snyggt ut från utsidan - Väldigt mörka från insidan, svårt att se ut Bildas lätt kondens mellan rutan och plexin när det är fuktigt ute Jobbigt att underhålla rutorna Du kan inte hissa ned rutorna där plexin sitter Plastig look från insidan Du kan kika på min bil Länk hur det ser ut, har även till framrutorna men finns inga kort på det. Hoppas det hjälper dig att komma fram till ett beslut. Mvh, Peter |
|
|
Att det inte går att veva ner bakruta spelar ingen större roll, då jag aldrig gör det. Men det där med imman, hmmm, o andra sidan kan man ta bort dom höst/vintertid. Svårt att underhålla rutorna, menar du då att det är jobbigt för man måste ta ner dom varje gång man ska putsa eller? Fina bilder och snygg bil du har, utifrån såg det riktigt bra ut som sagt. Själv har jag svart bil, är rädd för att det ska se lite "kebab" ut. |
|
|
Jo jag förstår vad du menar. Med underhåll tänker jag främst på damm och fingeravtryck. Lite omständigt att plocka ned toningen, torka dem rena, sedan rutan och sätta tillbaka toningen utan att kladda ned varken den eller rutan på nytt. Även lite frustrerande att behöva förklara för varje ny passagerare varför de inte kan hissa ned fönstret. Jag skulle kanske inte påstå att jag ångrar köpet, men såhär med facit i hand tror jag att en proffstoning skulle vara att rekommendera. Är du rädd för att det ska bli för mörk toning är Inte Solar plexius för dig, det blir kolsvart. Mvh, Peter |
|
| Men om man köper bakruta från solarplexius (800kr) och sedan nån univeralfilm i passande ton, som man sätter själv till sidorutorna. Borde landa nånstans runt 1000 kr totalt och sidorutorna borde inte vara så svåra att göra själv. | |
|
Om vi säger så här då. Jag skulle bara rekommendera Solar Plexius, om du av någon orsak har tänkt ta av och sätta på toningen flera gånger. Jag vet att det känns som en snabb och smidig lösning, men antagligen lär du bli less och ångra dig. |
|
|
Inte för att jag brukar sitta i baksätet till min egen bil särskilt ofta, men den känslan jag får är "plast" och "billigt". Sikten utåt blir väldigt dåligt, så om du kör i skymning har du inte annat än sidospeglarna att förlita dig på. Nej lägg en extra slant på proffstoning eller film, så kan du själv välja hur du vill ha det. |
|
|
har solar plexius på min touring, passade på bakrutorna, men inte på bakdörrarna...dom små bitarna fick ja slipa en del för att den skulle passa. dom större på bakdörren passar inte minsta lilla. ringde till dom, anledning till det: hade ingen bil att mäta på så dom fick gissa form på dom..... dom sa att ja skulle mäta å skicka tillbaka rutor och måtten till dom, men eftersom rutorna inte är fyrkantiga så blir de svårt att mäta+ kostar med frakt så ja sket i det.. Färgen på dom skiftar lite.... i solljus ser dom grå/silver ut....passar kanske inte jättebra på min svarta bil i vissa vinklar.....menmen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.