|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw E36 M3 -98 Nu på sistonde så har det börjat lukta illa dom första 5min ungerfär efter jag knäppt av ac. Lukten som kommer när acn är avknäppt kan beskrivas som lite sur handduk och "unket", är det kupéfiltret som behöver bytas? Mvh Fredrik | |
| Har också det symtomet. Tycker det luktar gammal svettig strumpa. | |
|
Sök Länk på virkon. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
har precis samma symtom på min beemer, får kolla länken BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
|
Ja, det här problemt verkar många ha haft. Det här virkon verkar ju också fungera för de flesta. Men vart sprutar man in detta medel på en e36a? Behövs det plockas bort något? Och vad jag förstog när jag läste runt så ska inte acn vara på när man gör detta? Fredrik |
|
| funkar fint med klorin oxå. | |
|
Gillar man klorlukt i bilen så är helt klart Klorin eller Klorrent att föredraga. Bra produkter helt klart men flesta spyr nästan av den koncentrerade lukten, och det finns ju bra alternativ. Var man sprutar in just på E36 kan jag inte säga, men ett tips är att dra på fläkten på minst halvfart och lyssna (med avstängd motor) och huven uppe. Det bör inte vara svårt att lokalisera var luften tas in. Kolla sen så ev. filter är urplockade och spruta på med Virkon. Biltema säljer numera en sprayprodukt för AC:n som luktar lite parfymaktigt, kan inte svara på om den även dödar bakterierna. FP |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Klorin har den nackdelen att den är mer reaktiv mot metall än vad virkon är. Nu talar vi om akademiska skillnader iofs men ändock. Jag vurmar ändå för virkon pga av att den är betydligt mer effektiv och ffa luktfri. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| När man sprutar in detta medel utblandat med vatten i luftintaget för AC:n, måste det spruta i en "dimma" då? Tänker lite på vad man ska spruta in medlet med för flaska för jag antar att de inte blir lika bra om det kommer in i direkt vätskeform. | |
|
Ta en pumpflaska, t.ex f.d. insektsmedel för bilen eller köp en färdig blomspruta i plast e.dyl. Blanda Virkon med vatten och spruta med så fin dimma som möjligt så sugs det igenom kanaler och kylelement mm. FP |
|
|
Ett annat medel som också funkar bra är ett ac rengöringsmedel från CRC. Var ett slags skum man sprutar in bakom mikrofiltret. Och att det luktar gott gör ju inget heller. Mvh //Peter |
|
|
Detta diskuteras just nu i parallelltråden om AC-dofter. FP |
|
|
Lukten är nu borta! Sprutade in virkon och bytte kupé filtret å lukten är väck!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.