AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
681

Tog en långtur igår.

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
Tja

Tog mig en nätt tur på ca 30 mil igår.

Vänersborg-Jönköping tur och retur, när ja kommer fram till Jönköping så stog förbrukningsmätaren på OBC på ca 10,9, men efter lite stadskörning där så gick den upp till ca 11,6.

Vände dom breda njurarna hemmåt igen och när vi va hemma igen så stog den på 10,7 =) känns väldigt bra, lägsta notering innan har varit 12,2.

Körningen va mästadels landsväg och på nervägen stog farthållaren på ca 110-120km/h + ett antal "S" fullgas omkörningar, på vägen hem så lungnade jag ner mig lite o hadde farthållaren på ca 100km/h, mindre trafik så det blev färre omkörningar.

Kkänns väldigt kul att "stor tolvan" kan dra mindre än svärfars bruksvolvo =) (han är en av dom som klagat på att "den måste ju dra MASSOR!")

På hemvägen så hadde vi även en (visserligen väldigt lätt) brud i bilen, men ävan hela hännes garderob = fullt bagage och två väskor i baksätet.

Har tyvär inte hunnit/orkat kolla upp om förbrukningsmätaren stämmer mot värkligheten än, skall göras innom kort.

Mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Låter bra. Det är ungefär vad jag i bästa fall klarar av med 735:an.
Fast jag lider lite av att jag fanimig inte kan åka lugnt! :)

Håller jag mig under 100 km/h och inte kör om alls kan jag nog komma ner på 0,95 l/mil. Men jag har aldrig provat..

Men som sagt, nolla trippen o kolla med verkligheten. Brukar diffa lite grann det där.

mvh
Ug-Lee
Körde min 730i med den lilla v8an på 0,8 upp till vetlanda, en tripp på 17 mil. hem drog den 0,83. när jag kör blandad körning hemma vid, till å från jobb tex så drar den 1,07. min gamla 945 drog ung samma, dock med 115 trötta hästar bara.

Jag lyckades ta mig till oslo med 10,8 på OBC'n med 735'an.
Men jag lider av samma som stavros, kan aldrig ta det riktigt lugnt.
Gh
8
Ghoofy
740iA -95
körde på 8,1 med E38 740 igår, 25mil 90-110 väg...
körde så snålt jag orkade och ~20km/h över, går nog att skala av en del om det vore mindre trafik så det gick att hålla jamn hastighet vid de s*t*ns växelfälten..

/Ola
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.