AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.185

Någon som vet något om denna 740 e38 i STHLMS trakten

Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Undrar om det är nogån som vart och tittat på denna Länk BMW'n
Och i så fall vilket skick den är i, har inte ringt på den ännu men är väldigt intresserad

Carpe Noxum
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilens ägare heter BMW 740ia, ett synnerligen lustigt namn. Ring och fråga vad ägaren heter samt hur länge han haft bilen.

Den ser ok ut på bilderna men bara en sådan sak som att den har året-runt däck gör att rullmotståndet blir onödigt högt på sommaren och drar mer bränsle. Åker man BMW 740 har man råd med S-o-v däck annars säljer man väl?

Jag personligen köper bara bilar som haft samma ägare i minst 3 år och där historiken finns dokumenterad väl tidigare.

Mvh
Asken
lu
26
luktgran
BMW 525 IA -89
BMW 318IS -94
Gud vad jag hatar när man tar bort reg-nr. Nu kanske jag är ute och cyklar, men gömmer man inte reg-nr för att man har något att dölja, eller hur är det? Jag har aldrig gömt reg-nr när jag sålt, spelar ingen roll hur många ägare det är. Det är fruktansvärt frustrerande.

MVH Jens
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Vad är det som lockar med just den? Den var ju inte snygg precis..

Varför inte denna istället Länk ?
Borde vara relativt enkelt att verifiera miltalet på en svensksåld. Dessutom billigare.

Denna Länk var ju bra mycket snyggare och har riktiga däck + fina fälgar. Något dyrare.. men två år nyare! Dessutom heter han något :)

Här har du en faceliftad -99a för 40.000 mer, men det kan likväl bli billigare i längden... Länk

---
Min bil: Länk
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Tack Johan_S -98an är väldigt lockande

Carpe Noxum
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Menar du denna: Länk så verkar den vettig och priset är rimligt, men de är 97 årsmodell, inte 98 som står i annonsen

BMW CS #5139
netz
Fälgarna på 98:an som visade sig vara en 97:a skulle jag inte ge 1 spänn för!! med 50-70gr utvändigt på fälgen för att få balans...............nänä

Netz
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Zinj: Sen är det ju inte säkert att jag har rätt, den första du var intresserad av kan ju likväl vara i bättre skick, så uteslut inget.. Men det är ju dumt att stirra sig blind på första bästa. Skumt att dom inte vet vilken årsmodell det egentligen är förresten...

netz: Jasså du känner till bilen?
netz
Johan_S
Känner inte till bilen i övrigt, jag kollade bara på korten.
Håller för övrigt med dej fullständigt att man ska försöka att inte "låsa sig" för en bil "Men det är inte lätt alla gånger"

netz
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
såg väl inte ut att vara så mkt vikter? Men varför har man satt dom på utsidan... klantig däckgubbe eller måste det vara så? Fult var det iaf..
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
såg väl inte ut att vara så mkt vikter? Men varför har man satt dom på utsidan... klantig däckgubbe eller måste det vara så? Fult var det iaf..
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
98:an som var en 97:a har style 32 fälgar, och jag har själv en uppsättning av dessa sedan snart 6 år. Det är TOKFEL att sätta balansikterna som det är gjort på den. Det första jag tänkte var att undrar vad mer på den bilen som har gjorts helt galet - även om det inte alls behöver vara något mer, men man undrar ju.

Mvh Björn
netz
Vänster bak har 15+30+en gruppkl12 ( lite tveksam nu kan vara dålig rengöring) som man inte kan se storleken på,v fram ser man "bara" 15 gr,

Det kan ju va ett bra argument för prutning om resten är ok
Visa användare
50
Zinj
750iA -92
Låser mig aldrig vid en bil när jag ska köpa men den hade vart ute ett tag och undrade mest om det var någon här som tittat på den och i så fall varför den personen inte köpt den, har även kollat in fler bilar, nu var den såld innan jag ens fick tid att ringa på den :( men men, den som väntar på något gått väntar aldrig för länge :)

Carpe Noxum
Vad tycker ni om det här?

Länk
Mike2003,

Den ser riktigt fin ut :) och trots ägare med utländskt ursprung så annonseras bilen inte ut som av någon vid namn "BMW". Sånt gillas

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.